פרויקטים

ילין לפידות מסכמת שנה מוצלחת הן בתשואות והן בשירות הלקוחות

עומר דגני, סמנכ"ל שיווק ומכירות בילין לפידות, מסכם את 2021 בראיון חגיגי לאתר ice ומביט באופטימיות לקראת השנה הבאה: "שירות מצוין הוא ביטוי של חשיבה לטווח ארוך"

בשיתוף ילין לפידות | 
סמנכ"ל שיווק ומכירות, ילין לפידות (צילום עודד קרני)
עומר, איך אתה מסכם את השנה החולפת בעולמות הדינמיים של שוק ההון?
"זו הייתה שנה מצוינת בענף הפיננסים, כאשר השורה התחתונה היא המספרים. שנה של ביצועים טובים, הן של המדדים המובילים והן של מכשירי ההשקעה השונים. אפשר כמובן להוסיף לכך את העובדה ששוק ההון המקומי רשם שנה של תשואה עודפת במדדים המובילים, ביחס לעולם. אמנם זה הגיע גם כתיקון ל-2020 שהייתה חלשה יותר עבור שוק ההון המקומי, ביחס לעולם, אבל זו בכל זאת סיבה מספיק טובה לחייך. בנוסף, זו הייתה שנה מצוינת לענף ההייטק, שממשיך לשנות לטובה את הכלכלה העולמית והישראלית, לספק מקומות עבודה, להגדיל את הכנסות המדינה ממיסים ולייצר מתעשרים חדשים שהופכים לקהל יעד צרכני מחוזר".
בוא נדבר על הדיגיטציה בשוק ההון. במרבית המקרים זה עולה בהקשר של היחסים בין בית ההשקעות ללקוח, אבל כיצד הדבר בא לידי ביטוי ביחסים של בתי ההשקעות מול סוכני ביטוח פיננסיים?
"בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר סוכנויות וסוכנים פיננסיים שמשתמשים בכלים דיגיטליים, לא רק כדי להעניק שירות ללקוחות, אלא גם כדי לתרום מהידע שלהם ומהניסיון שלהם לטובת הלקוחות. אני חושב שזו מגמה נהדרת מאחר ומצד אחד, אנחנו חיים בעולם שבו אין לאף אחד בעיה של נגישות לידע, אך במקביל עולה ומתגבר הצורך בגורמים מקצועיים שיתמצתו את הכמות האינסופית של הידע שמסתובב ברשת. גם לסוכנים וכמובן שגם לבתי ההשקעות יש חלק חשוב במשחק, שהמטרה שלו היא בסופו של דבר להעניק שירות מצוין ללקוח הקצה. אני יכול לספר בסיפוק שלפני כחודש השקנו אפליקציה ייעודית לסוכנים פיננסיים. האפליקציה מעניקה כלים מקצועיים לסוכנים ובמקביל פותחת עבורם את עולמות התוכן חדשים. אני חושב שזו בשורה של ממש במערכת היחסים שלנו עם הסוכנים, מאחר והאפליקציה מאפשרת הפריה הדדית שלנו ושל הסוכנים, כאשר לכולם ברור שהמטרה היא בסופו של דבר להעניק שירות מצוין ללקוח".
איך מעניקים שירות מצוין ללקוח?
"אני חושב ששירות מצוין הוא ביטוי של חשיבה לטווח ארוך. היכולת שלנו כבית השקעות לייצר מערכות יחסים ארוכות עם הלקוחות שלנו, נובעת ממיקוד של בית ההשקעות בכוח אדם איכותי ומיומן ובמענה אנושי מהיר, מקצועי ואמין. 2021 היא השנה השביעית ברציפות שבה בית השקעות ילין לפידות זכה במקום הראשון במדד השירות של רשות שוק ההון ובמקביל הובלנו בסקר שביעות רצון שביצעה לשכת סוכני הביטוח לסוכנים פיננסיים".
חוץ מהיבטי השירות, איך אתה מסכם את 2021 מהזווית של ההשקעות?
"עד כה בקרנות ההשתלמות ובגמל להשקעה, אנחנו מסכמים שנה מוצלחת שבה אנחנו ממוקמים בצמרת הגבוהה במסלול המנייתי ובמסלול הכללי, ואנחנו פותחים שנה אזרחית חדשה במטרה לייצר ביצועים לא פחות טובים. זו גם נקודה מאוד משמעותית שחשוב לי להתעכב עליה – ילין לפידות שמה דגש על מצוינות בכל התחומים, אנחנו לא מסתפקים בלהיות שחקן מוביל בהשקעות ולא מסתפקים בלהיות שחקן מוביל בשירות, אנחנו רוצים להעניק ללקוחות שלנו שירות מצוין לצד ניהול השקעות מצוין, ולשמחתי אנחנו עומדים במשימה שהצבנו לעצמנו".
אילו פרמטרים כלכליים הגדירו את השנה החולפת ברמת ההשקעות? האם ישנו שינוי מגמה ועל מה כדאי לשים דגש לקראת השנה שבפתח?
"הנושאים שבסופו של דבר הגדירו את 2021 היו האינפלציה שהחלה להרים ראש, השקל שהפך לאחד המטבעות החזקים בעולם, משבר ההובלה הימית שתרם לעליית המחירים, כניסת הכספים מענף ההייטק שסייעה לייצב את קופת המדינה וכמובן הקורונה שתמשיך כנראה ללוות אותנו עוד תקופה ארוכה. אני חושב שכל הנושאים האלה הם נושאים שכדאי לשים לב אליהם גם ב-2022, כי בסופו של דבר, סביר להניח שהם יככבו גם בסיכומה של השנה האזרחית הבאה".
הקורונה שינתה לחלוטין את הרגלי עבודה של כולנו. איך השפיע הדבר על צורת הניהול ודרך ההתנהלות? מהם האתגרים שעמדו לפניכם בנושא ואילו שינויים מתבקשים יצרתם על מנת להתאים את החברה למציאות החדשה?
"הקורונה הציבה בפני הארגונים ובפני המנהלים אתגרים חדשים, בעיקר בהיבט של ניהול עובדים מרחוק. אני חושב שזו הייתה שעתם היפה של הארגונים, שידעו להגיב מהר ולהסתגל לשינוי ובנוסף שעתם היפה של המנהלים שידעו למצוא את האיזון הנכון והבריא בין הענקת חופש פעולה לבין הצורך להיות מעודכן בכל אבני הדרך המשמעותיות ובהבניית סדר יום בריא ונכון לצוות המנוהל".
איך השפיעה תקופת הקורונה המאתגרת על צרכנות הפיננסים בישראל, והאם היא חוללה שינוי כלשהו לחיוב או לשלילה?
"אני חושב וגם מקווה שהקורונה לימדה את כולנו שיעור חשוב בניהול כלכלת משפחה, בדיוק כמו בכלכלה העסקית. לצערי, הרבה משפחות הגיעו למשבר הקורונה כאשר הן כבר באובר-דראפט. זה היקשה עליהן מאוד להתמודד עם המשבר, שעבור מרבית הסקטורים במשק היה נקודתי, אבל יחד עם זאת - מאוד עמוק. אני לא יודע לומר עדיין האם ההרגלים הפיננסיים של הציבור הישראלי השתנו, את זה הזמן יגיד ככל הנראה, אבל אני יכול לנצל את הבמה ולקרוא לכולם לייצר איזון וניהול נכון בין ההוצאה החודשית לבין החיסכון החודשי".
קבוצת ילין לפידות עוסקת בשיווק פנסיוני/השקעות (ולא בייעוץ) ולה זיקה למוצרים המנוהלים על ידה. אין באמור תחליף לייעוץ/שיווק פנסיוני/השקעות המבוצע בידי בעל רישיון עפ"י דין והמתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. אין בביצועי העבר כדי להעיד על ביצועי העתיד. כמו כן, האמור אינו מהווה התחייבות להשגת תשואה כלשהי.