פרויקטים

"מייצרים אינטגרציה ומצמצים פערים": ניסים גוזלן ועו"ד יהודית דוידוביץ' על התחדשות עירונית בבאר יעקב

אחת הערים הצומחות בישראל נערכת לשלש את אוכלוסייתה, כשלצד בניית שכונות חדשות, גם האזורים הוותיקים צפויים למתיחת פנים. "בזכות ההתחדשות העירונית באר יעקב כולה תהפוך לעיר חדשה", מצהיר ראש העיר, ניסים גוזלן. עו"ד יהודית דוידוביץ' מבהירה: "חיזוק מבנים ישנים הוא הכרח – מדובר בפצצה מתקתקת"
באר יעקב היא כבר מזמן לא קוריוז נדל"ני, וכשביקושים בעלייה והמחירים מטפסים, בעירייה המקומית כבר לא מהססים למתג את היישוב הפסטורלי כ"עיר העתיד" של ישראל – לא פחות. אוכלוסיית המקום שעמדה בראשית המילניום על כ-6,000 תושבים בסך הכל, צפוי לזנק בשנים הבאות לכ-85,000 תושבים, ובעיר המתפתחת כבר ערוכים לאתגר.
עם הרוח הגבית של הסכם הגג ותוכנית המתאר, פרויקטים יש ובשפע: מהקמת שכונות חדשות, דרך מרכז עסקים והיי-טק, ועד מכללה וקאנטרי קלאב. בדרך למימוש החזון, מבטיח ראש העיר ניסים גוזלן, כי לא יזנח את האזורים הוותיקים ויעניק גם להם את תשומת הלב הנדרשת. "את באר יעקב הוותיקה אנחנו מחלקים לתתי מתחמים, ומקדמים תכנון מואץ", מציין גוזלן. "בזכות מיזמי התחדשות עירונית באר יעקב כולה תהפוך לעיר חדשה. אנו נייצר אינטגרציה מלאה בין התושבים ונמצצם פערים".
עו"ד יהודית דוידוביץ', הבעלים של משרד דוידוביץ' עורכי דין ונוטריון, המייצגת דיירים במיזמי פינוי-בינוי ותמ"א 38 בשפלה ובמעגלים נוספים – מדגישה כי במדינת ישראל התחדשות עירונית היא הכרח, במיוחד כשמביאים בחשבון איומי רעידות אדמה וטילים. "מדובר בפצצה מתקתקת", היא מזהירה. "אני קוראת לבעלי הדירות להתעשת, ובמקום להפסיק להסתכל שמאלה וימינה להתחיל לקדם את מיגון והתחדשות הבניינים שלהם".
צפו בראיון המלא עם ראש עיריית באר יעקב, ניסים גוזלן ועו"ד יהודית דוידוביץ'.