רכב

בזכות הרכב החשמלי: השוק ששווה 50 מיליארד דולר נרדם - ועכשיו מזנק

שוק הרכבים החשמליים צובר תאוצה בשנים האחרונות, מה שגם הגדיל את הביקוש לחלקי חילוף עבור רכבים אלו. הנתונים מראים כי לאור העובדה שצמיגים של רכבים חשמליים נוטים להישחק במהירות גבוה יותר בהשוואה לאלו של הרכבים הרגילים, הם הפכו למוצר מבוקש במיוחד שמגלגל מיליארדי דולרים
מערכת ice | 
רכב חשמלי (צילום unsplash)
אחת מהמהפכות בתחום הרכב שנעשו בשנים האחרונות היא כניסתם לשוק של רכבים חשמליים, שזכו להיענות גדולה מצד הלקוחות. עם זאת, נראה כי תחום שצמח באופן ניכר בעקבות כניסתם של הרכבים הללו מצליח לגלגל לא פחות מ-50 מיליארד דולר בשנים האחרונות. סקרנים לגלות מה הוא? רמז: קשור לחלקי חילוף.
לאור העובדה כי רכבים חשמליים כבדים יותר מ"בני הדודים שלהם" ומאיצים במהירות, הצמיגים שלהם נוטים להישחק במהירות ממוצעת שגבוהה בכ-20% לעומת צמיגים של רכבים הפועלים על דלק. כמו כן, גם הצמיגים לרכבים אלו יקרים יותר ב-50% בממוצע, לפי נתונים של AlixPartners.
 
כזכור, משרד הרישוי בישראל פרסם החודש כי גם בחודש פברואר 2024 חלה ירידה במסירות רכב חדש בישראל, אך נראה כי בקצב שמצביע על התאוששות לראשונה מה-7 באוקטובר. בסך הכל עלו לכבישים 24,512 מכוניות חדשות שנמסרו לבעליהם החדשים, אם בייבוא סדיר או מקביל, מספר שמהווה ירידה של 21% מפברואר 2023.
בתוך כך, טירוף המכוניות החשמליות לעומת זאת ממש לא מראה סימני עצירה ובחודש החולף עלו לכבישי ישראל, למעלה מ-6,000 מכוניות, כרבע מכל המכוניות החדשות. כעת נותר לראות אם השינוי במיסוי וביטול ההטבות יפגע בשוק החשמליות הגדל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה