רכב

הונדה בעסקת ענק: תשקיע 11 מיליארד דולר ברכבים חשמליים

הונדה הודיעה כי תשקיע כ-11 מיליארד דולר בקנדה למען הקמת מרכז רכבים חשמליים ייעודי, אשר יכיל מפעלי הרכבת סוללות, מתקנים לתמיכה בייצור של כלי רכב חשמליים ועוד. ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, בירך ואמר כי מדובר בהשקעה הגדולה ביותר בתעשיית הרכב במדינה
מערכת ice |  2
רכב חשמלי (צילום unsplash)
יצרנית הרכבים היפנית, הונדה, הודיעה אתמול (חמישי) כי היא מתכננת להשקיע כ-11 מיליארד דולר באונטריו שבקנדה לצורך הקמת מרכז רכבים חשמליים ייחודי. באותו מרכז ייבנו מפעלי הרכבת סוללות, מתקנים לתמיכה בייצור של כלי רכב חשמליים ועוד. כמו כן, החברה הודיעה כי ייצור הרכבים במקום יתחיל ב-2028, עם קיבולת של 240 אלף רכבים חשמליים בשנה.
עיתוי ההכרזה הזו עשוי להיות משונה עבור חלק מהמשקיעים בתעשייה והמתעניינים, שכן הוא מגיעה בתקופה בה יצרניות רכב רבות הודיעו על נסיגה מתוכניות הרכבים החשמליים שלהן, וזאת משום שהלקוחות לא ממהרים לעבור להשתמש בטכנולוגיה חשמלית ולוותר על הרכבים הנוכחיים שלהם. עם זאת, בהונדה מאמינים כי בעתיד יחול ביקוש ברכבים חשמליים בצפון אמריקה, וזו הסיבה שבחרו ללכת "עד הסוף" בתחום.
 
ראש ממש קנדה, ג'סטין טרודו, אמר במהלך מסיבת עיתונאים כי ההשקעה של הונדה היא הגדולה ביותר אי פעם בתעשיית הרכב במדינה. מהונדה נמסר כי היא "החלה בתהליך של הערכת היקף ההשקעה שלה והשלמת משא ומתן עם שותפיה למיזם המשותף", כאשר אחת השותפות שלה במתקן שכבר פתחה בעבר בארה"ב היא LG Energy Solution.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חקי חיון הונדה פאסה - הרבה זמן ישנה בעמידה (ל"ת)
    חקי חיון 04/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בושה
    רק בארץ מוכרים רק שם 04/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה להורדה ישראל
    סגור