רכב

הסוף לפקקים בכביש 6? המהלך שיקל על הנהגים יוצא לדרך

רשות מקרקעי ישראל וכוחות הביטחון מפנים מקבץ בלתי חוקי בנגב שתושביו פלשו לאדמות מדינה ליד  מחלף שוקת. המקבץ הזה היה למכשול העיקרי בהמשך הפיתוח והסלילה של כביש 6 דרום
מערכת ice |  2
כביש 6 (צילום ויקיפדיה, shutterstock)
רשות מקרקעי ישראל וכוחות הביטחון מפנים הבוקר (רביעי) מקבץ בלתי חוקי בנגב שתושביו פלשו לאדמות מדינה ליד  מחלף שוקת. הפלישה של פזורת "אום-סלים" בוואדי חליל התעצמה בסוף שנות ה-90. 
בשנים האחרונות היה מקבץ זה למכשול העיקרי בהמשך הפיתוח והסלילה של כביש 6 דרום. במשך שנים ניהלה המדינה באמצעות הרשות להסדרת הבדואים, משא ומתן לפינוי המקבץ והציעה לתושביו שלל פיצויים מרחיקי לכת.
 
עד לאחרונה, התושבים ניסו לסכל את פינויים מהשטח באמצעות עתירה לבג"ץ, בטענה כי הם מוכנים לעבור ליישוב תל שבע, אולם השופטים יצחק עמית, דפנה ברק ארז וחאלד כבוב דחו את העתירה פה אחד.
בג"ץ קבע כי המדינה עשתה כל מאמץ להגיע להידברות עם התושבים, התכניות אושרו לפני שנים רבות והטענה לפיה ניתן לעבור ליישוב תל שבע, תתקע את המשך סלילת כביש 6 בשנתיים לפחות. הבוקר כאמור, מתבצע פינוי על ידי רשות מקרקעי ישראל בליווי כוחות גדולים של משטרה ומג"ב.
תושבי המקבץ מפונים ליישוב אום בטין הסמוך, בו הוכשרו מגרשים אותם המדינה מעניקה להם בחינם כפיצוי, לצד תשלום של מאות אלפי שקלים לכל בית אב כנגד המבנים הבלתי חוקיים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אבל את המילואימניק שנלחם בעזה מפנים באיו״ש עם בעיטה (ל"ת)
    מוטי 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בנגביר, משילות אהה, יאהה לוזר, כול דיבורים, גבעתי! (ל"ת)
    יצחק רבין מהסמל, סרק 05/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור