רכב

טסלה תחת מתקפה: הטעתה צרכנים ומשקיעים וכעת ניצבת בפני משפט

במסגרת חקירה שמתנהלת בשנתיים האחרונות, יצרנית הרכבים החשמליים עומדת בפני אישומים בגין ביצוע עבירות בניירות ערך או הונאת משקיעים. מנכ"ל החברה, אילון מאסק יצר מצג שווא בגין יכולות הנהיגה האוטונומיות של דגמי החברה
מערכת ice |  1
טסלה (צילום shutterstock)
יצרנית הרכב האמריקאית שאחראית על הנגשת הרכבים החשמליים למשתמשי קצה  בעלות נמוכה יחסית עומדת במרכז סערה משפטי. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אמש (רביעי) כי התובעים הפדראליים בארצות הברית שוקלים להעמיד לדין את החברה בגין ביצוע עבירות בניירות ערך או הונאת משקיעים.
במסגרת החקירה הפלילית שנפתחה בשנת 2022 ומתנהלת כעת נגד ענקית הרכבים בוחנת התביעה את הטענות לפיהן טסלה הונתה צרכנים ומשקיעים בכך שגרמה להם להאמין כי הרכב החשמלי אותו הוציאה לשוק הוא בעל יכולות נהיגה אוטונומיות מלאות.
במהלך פרסומים והתייחסויות שונות שביצעה החברה והמנכ"ל שלה אילון מאסק, ניתן להסיק כי ברכביה קיימת פונקציה באמצעותה הרכב יכול לנהוג "בעצמו". משמע ללא התערבות הנהג כלל. בפועל, בדגמיה של החברה קיימת אפשרות ל"טייס אוטומטי" המסייעת לנהג בהיגוי, בלימה ושינוי נתיב אך לא משמשת תחליף מלא לנהג. 
במהלך השימוש בפיצ'ר טסלה מבהירה כי על הנהג להישאר ערני ולהישאר בכוננות להשתלט בחזרה על ההגה. אירוע זה קורה לאחר שרק לפני כמה שבועות 500 עובדים בחרו לעזוב את החברה ובכירים בהנהלה פוטרו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מנכל טסלה אילן מסק
    רחל 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בין המשקיעים אצל אילן מסק זה תרמית י ידוע לי על משקיעים מאתרים אחרים שנעקצו על ידו
    סגור