רכב

בשורה לנוסעים: רכבת ישראל מקצרת את זמן ההגעה לירושלים

רכבת ישראל תחל ביום חמישי הקרוב את הפעלתו המסחרית של קו מודיעין מרכז- ירושלים יצחק נבון, קו שיבטיח שההגעה לירושלים תיקח פחות מחצי שעה. שרת התחבורה, מרב מיכאלי: "קפיצת מדרגה ביכולת לנוע בתחבורה הציבורית, חלופה טובה ומהירה יותר לרכב הפרטי"
מערכת ice | 
רכבת ישראל (צילום דוברות רכבת ישראל)
בשורה לנוסעי הרכבת באיזור ירושלים ומודיעין, החל מיום חמישי הקרוב תחל הפעלתו המסחרית לנוסעים של קו מודיעין מרכז-ירושלים יצחק נבון.  רכבות בקו תופעלנה לאורך כל שעות הפעילות, בכל ימי השבוע (כולל ימי שישי ומוצאי שבת), בשלב ראשון בתדירות של רכבת אחת מידי שעה, לכל כיוון ובהמשך בקצב של שתי רכבות לכיוון בשעה. זמן הנסיעה מתחנת מודיעין מרכז לירושלים יעמוד על כ-29 דקות, ומתחנת פאתי מודיעין לירושלים כ-22 דקות. 
לפי הודעת רכבת ישראל, הפעלת הקו מתאפשרת לאחר שרכבת ישראל השלימה את הפרויקט ההנדסי "קשת מודיעין" המחבר את העיר אל מסילת הקו המהיר לירושלים וכלל הקמת תשתית מסילה כפולה ומחושמלת באורך כולל של כ-5.2 ק"מ. במסגרתו הקימה הרכבת שלושה גשרים ומנהרה, באורך כולל של כ-650 מטרים, וביצעה שדרוג והרחבה של תחנת "פאתי מודיעין" שכלל הוספת שני רציפי רכבת, הרחבה ושיפור המעבר התת קרקעי בין הרציפים, החלפת כל הריצוף בתחנה, שדרוג התאורה ל-LED, הקמת חניון כלי רכב חדש הצמוד למרכז עינב עם כ-700 מקומות חניה, והקמתו של גשר הולכות והולכי רגל באורך 165 הכולל מעליות לנגישות מלאה.
 
עם סיום עבודות ההנדסה והחישמול בקו, משפרת רכבת ישראל את השירות בין ירושלים, ת"א והרצליה. החל מיום שישי הקרוב יופעל קו ירושלים יצחק נבון-ת"א-הרצליה גם בימי שישי, בתדירות של רכבת אחת מידי שעה, לכל כיוון. לצד הפעלת הקו החדש לירושלים, ישופר השירות בקווים הנוסעים בין מודיעין לת"א ויעדים נוספים, ושעות הפעילות שלהן יוארכו עד חצות (בקירוב) וכן יופעל שירות בימי שישי ומוצאי שבת. 
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "השירות החדש מהווה קפיצת מדרגה ביכולת לנוע בתחבורה הציבורית ובהסעת המונים שמהווה חלופה טובה ומהירה יותר לרכב הפרטי. הרכבת היא עורק התחבורה הראשי של מדינת ישראל ואנחנו עובדות ועובדים במלוא הכח כדי להפוך אותה להיות כמה שיותר נגישה, זמינה ומהירה עבורכם ועבורכן. התהליכים לוקחים זמן, ולפעמים כרוכים בפגיעה בשירות, אבל השדרוג שאנחנו עושות בפתיחת קווים חדשים וחשמול הקווים הקיימים ישפר משמעותית את השירות שאתן ואתם מקבלים. נסיעה טובה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה