רכב

מענק ענק למתחרה של טסלה: האם הוא יציל אותה?

ריביאן, שהונפקה בבורסה בשנה שעברה בסכום עתק, צפויה לקבל תמריצים בגובה אסטרונומי תמורת פתיחת מפעל חדש למכוניות וסוללות שיעסיק אלפי עובדים
יאיר מור | 
טנדר R1T של Rivian (צילום יח"צ)
יצרנית המכוניות החשמליות Rivian תקבל ממדינת ג'ורג'יה שבארה"ב מענקים בסך של מיליארד וחצי דולר בשנים הקרובות, כך הכריזו השבוע המדינה והחברה. 
החברה, שנוסדה ב-2009 והונפקה בבורסה בניו-יורק בנובמבר הקודם עם הערכת שווי של כ-100 מיליארד דולר, הכריזה חודש לאחר ההנפקה על כוונתה להקים את המפעל השני שלה, שייצר מכוניות וסוללות, סמוך לבירת ג'ורג'יה, אטלנטה. כעת, מכריזה המדינה כי עם תעמוד החברה ביעדים שקבעה – השקעה של 5 מיליארד דולר, פתיחת המפעל עד סוף 2024, והעסקת לפחות 7,500 עובדים במשכורת ממוצעת של 56,000 דולר לשנה – עד 2028, היא תקבל תמריצים והחזרי מס בגובה מיליארד וחצי דולר.
 
ריביאן נחשבת לאחת החברות המבטיחות בתחום הרכב החשמלי – כאמור, היא הונפקה בשנה שעברה בשווי מוערך של כ-100 מיליארד דולר – אך בעקבות אכזבות רבות מהבטחותיה הנכזבות, שהובילו לדחיית השקת רוב הדגמים שלה ואף גרמו לאמזון, שמחזיקה 20% ממניותיה, להזמין משאיות משלוחים מהמתחרות שלה לאחר שהרכב שתכננה ריביאן במיוחד עבור ענקית הקמעונאות לא עמד בסטנדרטים המצופים, היא צנחה מאז בכ-75%, וכיום עומד שווי השוק שלה על כ-28 מיליארד דולר בלבד. בעקבות כך היא ירדה למקום ה-16 בעולם בין יצרניות הרכב הכלליות, והשלישי בין יצרניות הרכב החשמלי, אחרי טסלה ו-Lucid.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה