רכב

הבולען לא לבד: אזורים חשודים נמצאו לידו

חברת סטארט-אפ ישראלי עזרה בטיפול נזקי הבולען שנפער אמש בנתיבי איילון וגילו אזורים חשודים באזור הבולען. בזכות החברה נחסכו נזקים נוספים, שעות עבודה מרובות וסכומים לא מבוטלים
מערכת ice |  1
הצוות של אקסודיגו באזור הבולען בנתיבי איילון (צילום אקסודיגו)
אנשי חברת הסטארט-אפ Exodigo, שהוקם על ידי יוצאי יחידה 81, הוזעקו אתמול בערב לנתיבי איילון על מנת להשתמש בטכנולוגיה שפיתחו למיפוי של תת פני השטח באזור הבולען. השימוש בטכנולוגיה חוסך את הצורך בחפירה פיזית מתמשכת. הם מצאו ליד הבולען אזורים חשודים אותם קדחו ומילאו בבטון. בנוסף, ביצעו סריקות לצד תשתיות הרכבת להערכת סיכונים ואיתור אזורים חשודים. הם ממשיכים היום בפענוח של אזורים נוספים בסביבת הבולען.
 
חברת אקסודיגו מפתחת פלטפורמה למיפוי תת קרקעי של פרויקטי נדל"ן ותשתית וזאת על ידי יצירת הדמיה תת קרקעית באמצעות ניתוח מבוסס בינה מלאכותית של מידע ונתונים המתקבלים מחיישנים המחוברים לרחפנים או עגלה קרקעית. החברה מצליחה לייצר במהירות מפה גיאוגרפית דיגיטלית, תלת ממדית של מה שיש מתחת לקרקע כולל צינורות, כבלים וכן מידע על שכבות האדמה, סלעים, מינרלים ואפילו מי תהום.
 
אקסודיגו הוקמה על ידי ג'רמי סוארד (מנכ"ל), עידו גונן (CTO) ויוגב שיפמן (CPO), שלושתם שרתו בדרגת רב סרן ביחידות 81 ו-8200. החברה עצמה גייסה עד כה 29 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פשוט לא מדויק
    חשוב לציין 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תאמינו למה שאתם קוראים. האמת היא שחברת גיאוטק גיאופיסיקה היא היחידה שסיפקה תוצאות במקרה הזה ! גיאוטק מיפתה את הבולען וכיוון ההתפשטות שלו באמצעות ראדאר חודר קרקע ובעקבות התוצאות שהיא סיפקה לנתיבי איילון הכביש אושר לפתיחה מחודשת. אקסודינגו הגיעו לאתר בעקבות פנייה מחברת וקסמן גוברין שהם מחזיקי מניות בחברה הזאת ומעורבים בפרויקט הסמוך אך הם לא סיפקו תוצאות משמעותיות...
    סגור