רכב

הפעלת הרכבת הקלה בשבת: כמה זה הולך לעלות?

בבדיקה של נת"ע נמצא כי עלות הפעלת הרכבת הקלה בשבת תהיה כ-70 מיליון שקל בשנה. לעומתם, BDO בדק ומצא כי המשק יחסוך כ-880 מיליון שקל בשנה בזכות הפעלת הרכבת הקלה
מערכת ice | 
הרכבת הקלה בתל אביב (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, shutterstock)
רק לפני יומיים (מוצאי שבת) שרת התחבורה מרב מיכאלי עדכנה כי הקו האדום של הרכבת הקלה יפעל החל בשבת החל מעוד שנה. לפי הצהרה זו התבקשה נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) לבדוק מה תהיה העלות של הפעלת קו זה במהלך ימי השבת והחג. בבדיקה נמצא כי בעקבות הפעלת הרכב בימי שבת וחג, הגידול בבלאי והתחזוקה, שכר עובדים ועוד תעלה למדינה כ-70 מיליון שקל בשנה.
הקו שנבדק הינו קו S1 המחבר בין פתח תקווה לבת ים. אורך הקו הינו 24 ק"מ והוא עובר דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב ועלות הקמתו היא כ-18.7 מיליארד שקל. על פי הערכות, בימי שבת וחג הקו יפעל בצורה דלילה יותר ותדירות הרכבות תנוע בין 6 ל-10 רכבות בשעה לכל כיוון.
 
בדומה לבדיקה שהתבצעה על ידי נת"ע גם פירמת רואי החשבון BDO ביצעה בדיקה משלה עבור עמותת ישראל חופשית. על פי בדיקתם, הפעלת הרכבת הקלה בימי שבת וחג תוביל לחסכון כספי למשק. בדו"ח נבדקה האפשרות כי שלושת הקווים (הירוק והסגול בנוסף לאדום) יפעלו גם בימי המנוחה ונמצא כי הפעלתם תייצר למשק עלות של 880 מיליון שקל בשנה. הדבר יתאפשר בזכות צמצום נסיעה של כמעט 10,000 רכבים אשר יביאו להורדת כ-16.5 מיליון נסיעות בשנה של רכבים פרטיים ומוניות. הפחתה זו תוביל לצמצום בזיהום האוויר, ירידה בכמות תאונות הדרכים וכפועל יוצא תנועה חלקה יותר בכבישים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה