רכב

מהפכה בעולם הרכב: כך מתכוננים למעבר לרכבים חשמליים

לראשונה בתחום מכונאות הרכב: מה"ט המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע בשיתוף ארגון מומנטום, מנוע הצמיחה של מקצועות הרכב השיקו בימים אלו התמחות חדשה בתחום הרכב החשמלי
מערכת ice |  1
רכב חשמלי (צילום freepik)
הנוכחות הניכרת של הרכבים החשמליים בכבישי ישראל, לצד הצפי לעליה משמעותית במספרם של אלו בתקופה שבה העולם כולו עושה את המעבר מרכב בנזין לרכב חשמלי, מחייבת הערכות גם של מערכות החינוך וההכשרה התומכות במעבר לעולם התחבורה החכמה. חדשות לבקרים אנו שומעים על סוגית הטעינה, אך יש מי שמכינים את הקרקע גם להכשרה טכנולוגית  שתאפשר מתן טיפול לרכבים חשמליים.
בימים אלו ועם פתיחת שנת הלימודים האקדמית במסלול ההנדסאות, השיקו מה"ט, המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית בזרוע העבודה בשיתוף ארגון מומנטום, מנוע הצמיחה של מקצועות הרכב מגמת התמחות חדשה ללימודי תואר הנדסאי מכונות בהתמחות  הרכב החשמלי. מתוך ראית הנולד וההבנה כי יש לנצל את תקופת הביניים להכשרה מיידית תיבחן כבר בתקופה הקרובה האפשרות לגבש תכנית לימודים ייעודית לתואר הנדסאי רכב חשמלי.
 
בבסיס מהלך זה עומדת ההבנה של שני הגופים, מה"ט ומומנטום, כי יש לעשות התאמה מחודשת של הכישורים המקצועיים של  הנדסאי הרכב של העתיד לתמורות החלות בשוק הרכב תוך מתן כלים חדשים  בכללן תורחב ההבנה בשפה האנגלית, הבנת המערכת החשמלית, שבכללה יוכשרו  הנדסאי הרכב ויקבלו הסמכה של חשמלאי מעשי יוכלו לאבחן תקלות, לעדכן תוכנות ולהתממשק למערכות החדשות.
מאות הסטודנטים שהחלו השבוע לימודים לתואר הנדסאי רכב, הינם כאמור המחזור הראשון אשר ייהנה מההתמחות החדשה שתתפרס על פני 500 שעות לימוד (מתוך 2000 שעות לימוד) ומכפילה את מספר שעות הלימוד בתחום לעומת מסלולים קודמים. כמו כן, ההתמחות מאפשרת הרחבה של תחומי הלימוד בנושא הרכב החשמלי על חשבון נושאים אחרים שצומצמו או הותאמו למבחן הזמן. לדוגמא את תחומי המכניקה והאנרגיה, תופסים השנה לימודי אנגלית אטומוטיבית, תורת החשמל, לימודי אלקטרוניקה, פיזיקה ומכניקה. גם קורס הרכב ההיברידי שהינו קורס מרכזי בתוכנית הלימודים הורחב ל -112 שעות (פי 2 משנים קודמות) ויתפרס על פני שתי שנות לימוד.
לצורך גיבוש ההתמחות התגבש צוות משולב בו לקחו חלק הצוות הפדגוגי של מה"ט בראשותה של ד"ר אתי כוכבי, צוות ארגון מומנטום בהובלתה של המנכ"לית חגית אליאס, הצוות כלל מנהלים טכניים מהתעשייה העובדים בחברות יבוא הרכב ומתמחים בתחום, וכן מנהלי מגמות הרכב במכללות הטכנולוגיות השונות אותם הוביל ג'ורג' מטר מנהל מגמת הרכב במכללת עתיד חיפה אשר הוביל את כתיבת התכנים המקצועיים. התוכנית שגובשה אושרה ע"י מה"ט תוך מספר חודשים, דבר המצביע על הקשב לשטח ולעל הגמישות הנדרשת מהממשלה והמוסדות האקדמיים.
שירה ברלינר פולג, מנהלת מה״ט זרוע העבודה אמרה: "מערכת ההשכלה הטכנולוגית מהווה כלי להעלאת הפריון במשק ולמוביליות חברתית. על מנת להמשיך ולהיות כזו, אנו מחויבים לבחון ולעדכן את תכני הלימודים במגמות השונות ולשמור על רלוונטיות לצרכי התעשייה, המתעדכנים תדיר. ההתמחות החדשה ברכב חשמלי מביאה לידי ביטוי את המחויבות של מה"ט להוביל ליצירת בוגרים בעלי ידע מקצועי עדכני ומיומנויות הנדרשות בעולם המשתנה, ובכך לתת מענה לדרישות המשק ולאפשר לבוגרינו להשתלב בתעסוקה באופן מיטבי בתפקידים ההולמים את השכלתם".
לדברי חגית אליאס, מנכ"לית ארגון מומנטום, מנוע הצמיחה של מקצועות הרכב: "אנחנו נמצאים בתחילתה של מהפיכה חשמלית, שהגיעה לישראל מוקדם מהצפוי ועתידה לתפוס נפח משמעותי בשנים הקרובות, מהפיכה הדורשת היערכות מקיפה של כל מערכות התשתית, שאמורות לתת מענה הולם לנושא. המעבר לאנרגיה ירוקה וחכמה טומנת בתוכה הזדמנויות עבור צעירים וצעירות שרוצים לפתח אופק תעסוקתי בעולם חדשני ומתפתח. וכמובן לאקדמיה שהופכת להיות יותר ויותר רלבנטית, כאשר מכוונת את בוגריה לעולם תעסוקה מתקדם. אני תקווה שההתמחות היא סנונית ראשונה לפיתוח מסלולי לימוד והכשרה טכנולוגית המותאמים לצרכים המשתנים של עולם הרכב."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה שולית שלא תפתור מצוקת העמדות המהירות במדינה
    עמדה מהירה 11/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל עוד לא יבנו עמדות מהירות בעיר ובין הערים עמדות טעינה לא מומלץ לרכוש רכב חשמלי בעוד כמה שנים יהיו 100 רכ,ים חשמליים על עמדת טעינה מהירה ציבורית
    סגור