רכב
בשורת ענק לנהגים: נתיב התחב"צ עובר שינוי קיצוני מהיום
כבר מהבוקר, רשאים גם כלי רכב עם שני נוסעים, נהג ונוסע ומעלה להשתמש ב"נתיב פלוס" בכביש 1 לירושלים, ממחלף דניאל ועד מחלף הראל, במקום 3+ כיום
בעקבות החלטת שרת התחבורה מירי רגב. החל מהבוקר (ראשון) "נתיב פלוס" (הנר״ת - נתיב רב תפוסה) בכביש מספר 1 לירושלים יאפשר נסיעה של שני נוסעים ומעלה (נהג+נוסע) במקום 3+ כיום. זאת במסגרת פיילוט עליו החליטה הערב השרה.
החלטת שרת התחבורה התקבלה לאחר שהצוות המקצועי במשרד התחבורה הציג בפניה עבודת מטה מקיפה בהמשך לבקשתה, אשר בחנה את תפוסתו של הנתיב בכביש 1 לירושלים, בקטע שבין מחלף דניאל למחלף הראל והשפעותיו על התנועה בכלל הנתיבים.
מהנתונים עולה כי בנתיב הקיים נוסעים היום בשעות הפעילות של "נתיב פלוס" כ-130 אוטובוסים בשעה ועוד כ-300 כלי רכב פרטיים (3+). ניתוח נתונים מקצועי שנעשה במשרד קבע כי ניתן למקסם את קיבולת הנתיב, בזכות הפיכתו לנתיב 2+, שיאפשר להוסיף עוד כ-500 כלי רכב בשעה.
עוד הנחתה השרה להרחיב את ההסברה לנהגים אודות שעות הפעילות של "נתיב פלוס" ולהדגיש כי הנתיב מותר לשימוש כלל משתמשי הדרך מהשעה 09:30 בבוקר ועד 06:30 בבוקר למחרת. זאת, לאחר שהתברר כי רוב הנהגים לא היו מודעים כי הנתיב פתוח לכלל הנוסעים בדרך לאחר השעה 9:30 בבוקר, דבר שגרם לעומסים מיותרים בכביש.
עוד ב-
השרה רגב הנחתה את הצוותים המקצועיים במשרד התחבורה להמשיך ולבחון את התועלת התחבורתית בנתיבי התחבורה הציבורית והשיתופית ברחבי הארץ, ולתגבר את התחבורה הציבורית הנוסעת בנתיבים אלה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(12):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
11.ומה בקשר לקטנועים אופנועים?ר,ב. ת''א 02/2023/13הגב לתגובה זו0 0למה השרה לא מדברת על קטנועים ואופנועים האם זה לא כלי רכב ?סגור
-
10.מפגרתמשה 02/2023/13הגב לתגובה זו1 1מפגרת מפגרת מפגרתסגור
-
9.המטרה בנתץ לאפשר תנועה מהירה ליותר אנשים ברכברונאל 02/2023/10הגב לתגובה זו2 0זה שאנשים לא לוקחים אנשים נוספים ברכב זו בעיה וכנראה שזה לא יקרה ולכן השינויסגור
-
8.מה חדש במדינה המושחתתרונאל 02/2023/10הגב לתגובה זו1 0הכל נעשה עלמנת להציג את קודמתה כאילו לא עשתה כלום לא לרוחת הציבורסגור
-
7.רגב באה לעבוד כל הכבוד לשרהניב 02/2023/09הגב לתגובה זו2 3כל הכבוד למירי אחלה מירי אחלה מיריסגור
- טען עוד
-
6.עד מתי?Roadrunner 02/2023/08הגב לתגובה זו0 2ככה זה כשמי שלא מבין בתחבורה נהייה שר התחבורה.משביתים מסלול כשבקושי יש תחבורה ציבורית.הרגתם את נתיבי איילון בשביל אוטובוס פעם בחצי שעה.ולקחתם נתיב למאות אלפי נהגים שעומדים בפקקים...דרך אגב מדרום לצפון קירצפתם את הכביש לפני חצי שנה אבל לסלול מחדש כנראה לא בתכניות שלכם.שרת הכלום שהחליפה את שרת השום דבר.סגור
-
5.קטסטרופה - חזרנו אחורה.נתצים ריקים 02/2023/07הגב לתגובה זו2 2נתצ שבו מאפשרים נסיעה של +2 או +3 זה קטסטרופלי. זה כבר לא נתצ, זה כביש רגיל עם סימונים צהובים. לכל מי שעדיין לא הבין, נתצ אמור להיות לא נוח לנהגים כי הוא אמור להביא תחבורה ציבורית. זה אמור להיות על חשבון הנהגים. בנוסף הוא גם אמור להיות ריק. מספיק שאוטובוס אחד עובר שם זמעביר 50 אנשים וזה כבר בממוצע 40 מכוניות. כל המטרה זה לעודד מעבר לתחבץסגור
-
אתה טועהדור 02/2023/09הגב לתגובה זו1 4המטרה של המדינה להוריד את כמות הרכבים בכביש. כרגע, בממוצע יש בכל רכב 1.1 בערך, כלומר הרוב נוסעים לבד. אז מלבד הקמת חניונים והטבות לנוסעים בתחבורה ציבורית, צריך להבין שלא כולם יכולים או משוכנעים להשתמש בה. אז דרך נוספת להוריד רכבים היא לעודד נסיעה שיתופית, אם ממוצע האנשים בכל רכב יעלה (כי אנשים יעלו טרמפיסטים או יסעו ביחד), במקביל כמות הרכבים תרד.סגור
-
4.חחחנתניהו 02/2023/07הגב לתגובה זו0 0שוב דפקנו את הענייםסגור
-
3.+1 02/2023/06הגב לתגובה זו0 0מצאו את הפיתרון הזול ביותרסגור
-
2.נת"צענבל מנור 02/2023/05הגב לתגובה זו4 2צודקת השרה. פעמים רבות ראיתי נתיב זה כמעט ריק מרכב ציבורי, בעוד במסלולים הרגילים יש עומס עד כדי פקקים. ואם אפשר, לשחרר דרכים עמוסות ולהקל על הנוסעים, יבורך!!! אם כי, צריך לבחון את הנושא לאורך זמן ובכל מקרה, לתת עדיפות לתחבורה הציבורית ושיתופי נסיעות.סגור
-
1.נת"צ מבוא איילוןב 02/2023/05הגב לתגובה זו2 5מומלץ לשקול החלטה דומה לגבי נת"צ מבוא איילון (כביש 20) מדרום לצפון.סגור


