רכב

הרכב שנראה כמו "חיפושית" חשמלית מגיע לישראל

כלמוביל, המשווקת של מרצדס ויונדאי, החלה לשווק בישראל גם את מותג הרכב החשמלי Ora של הענקית הסינית ששמה בתרגום חופשי הוא "מנועי החומה הגדולה". כמה הוא יעלה ומה הוא כולל?
יאיר מור | 
מכוניות Funky Cat של GWM Ora (צילום יח"צ)
מותג נוסף הצטרף היום (שלישי) לשוק הרכב החשמלי בישראל: Ora מבית ענקית הרכב הסינית Great Wall Motors - יצרנית הרכב בעלת שווי השוק ה-13 בגודלו בעולם - כמעט 33 מיליארד דולר, מעל יונדאי (מקום 15) וקיה (מקום 18), הפופולאריות אצלנו מאוד.
הרכב הראשון, והיחיד, של המותג עד כה נקרא בגלגולו הנוכחי Funky Cat, והוא האצ'בק משפחתי עם עיצוב שמזכיר מאוד (מאוד מאוד) את החידושים של פולקסוואגן לחיפושית ושל BMW למיני - הפרט האחרון לא מפתיע, שכן GWM היא שותפה של BMW בפיתוח רכבים חשמליים.
הפאנקי קאט זכתה ב-2022 ב-5 כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP, ומגיעה בארבעה דגמים משני סוגים מרכזיים, שהבסיסי בהם עם סוללה המספיקה לטווח נסיעה של 310 ק"מ והשני עם סוללה גדולה יותר המספקת טווח של עד 420 ק"מ. הטענה של הרכב בבית לוקחת 5.5 או 6.5 שעות לשני גדלי הסוללה, בהתאם.
 
הרכב מתפאר ברמת אבזור גבוהה למדי, הכוללת מושבים מחוממים, הפעלה באמצעות אפליקציה (בקרוב), שליטה קולית על הרכב, גג שמש ומערכת מצלמות שיודעת להתריע על שכחת ילדים ברכב. כמו כן, הפנים מרופד בחומר טבעוני רך דמוי עור.
מי שמייבא את אורה לישראל היא כלמוביל, יבואנית מרצדס, יונדאי, מיצובישי וג'נסיס. החברה הודיעה כי תציג את הרכבים ב-7 מוקדים - שני אולמות תצוגה שלה, בתל-אביב ובירושלים, ו-5 נקודות בקניונים או מרכזים מסחריים. הוא ישווק עם אחריות מורחבת ל-5 שנים על הרכב ו-8 שנים על הסוללה, עם טיפולים כל שנתיים או 30,000 ק"מ.
המחיר מתחיל מ-145,000 שקל לדגם הבסיסי ביותר ומגיע ל-185,000 שקל לדגם המתקדם ביותר, אך 900 המזמינים הראשונים יוכלו לקבל את הרכב בתעריף שנקבע לפני העלאת המס בתחילת השנה, שמתחיל מ-138,000 שקל ומגיע עד 175,000 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה