רכב

טסלה מודה: תוכנת הנהיגה האוטונומית מפרה חוקים ומסכנת אנשים

יצרנית הרכב החשמלי הודתה לראשונה כי תוכנת הנהיגה האוטונומית שלה עשויה, לפחות בנסיבות מסוימות, לנהוג שלא לפי הכללים, מה שמסכן את הנהגים ועוברי הדרך שסביבם בתאונות דרכים. החברה תוציא עדכון שאמור למנוע מקרים כאלו - אך החקירות נגדה תימשכנה
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום vecteezy, יוטיוב/ Insider News)
עכשיו זה רשמי ומאושר על ידי כל הגורמים הרשמיים: תוכנת הנהיגה האוטונומית של טסלה, שאמורה היתה לאפשר לנהגים למסור את השליטה ברכב לידי הרכב עצמו ולהתרגל לעידן חדש שבו הם רק "טרמפיסטים", מסוכנת. 
המנהל הלאומי לבטיחות התעבורה בכבישים ראשיים (NHTSA) וטסלה הוציאו היום (חמישי) קריאת שירות - ריקול - לכ-363,000 מכוניות מתוצרת יצרנית הרכב החשמלית החלוצה והפופולארית. מדובר בכל דגמי S ו-X מ-2016 ומעלה, דגם 3 מ-2017 ומעלה ודגם Y מ-2020 ומעלה שבהם מופעלת תוכנת הנהיגה האוטונומית המלאה (FSD) של החברה, שאינה זמינה בישראל אלא רק במדינות מסוימות ורק לנהגים שעברו סינון. 
 
לפי NHTSA, התוכנה עלולה "לעבור את המהירות המותרת או לנסוע אל תוך צמתים באופן בלתי חוקי או בלתי צפוי המגביר את הסיכון לתאונה". טסלה עצמה הוציאה במקביל הודאה לפיה "בנסיבות מסוימות ונדירות האפשרות עלולה להפר חוקי או מנהגי תעבורה בזמן ביצוע ניווטי נהיגה מסוימים". 
הנהגים נקראים שלא לנהוג ברכבים עם התוכנה מופעלת עד לעדכון תוכנה שיגיע חינם. 
קריאת השירות הזו היא תוצאה של מספר חקירות שנפתחו נגד טסלה בשנה וחצי האחרונות, בעקבות מקרים רבים של תאונות דרכים שנגרמו על ידי כך שהתוכנה הובילה את המכוניות להתנגש בניידות משטרה חונות או לדרוס הולכי רגל שהתפרצו לכבישים במקומות בלתי צפויים. עם זאת, המנהל הדגיש בתגובה לסוכנות הידיעות רויטרס כי הריקול אינו סוגר את החקירות, וכי הן ממשיכות במקביל. 
מניית החברה ירדה לאחר ההודעה בכאחוז בבורסת נאסד"ק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה