רכב

המשפט נגד טסלה עולה שלב: האם תפסיק לפעול בארצות הברית?

משרד הרישוי בקליפורניה, ממשיך במאבקו נגד יצרנית הרכבים החשמליים טסלה, וכעת יצאה בדרישה לבטל את רישיונה במדינה בשל הטעיית הצרכנים. טסלה, טענה בתגובה כי: "משרד הרישוי בחר לא לנקוט בצעדים כלשהם נגד טסלה, ולא להבהיר לחברה שהפרסומים שלה או שימושה במונחים מסוימים מהווה בעיה"
מערכת ice |  1
טסלה (צילום shutterstock)
לאחר שבשנה שעברה, משרד הרישוי של קליפורניה יצא נגד חברת טסלה, בטענה שפרסמה מידע מוטעה בנוגע לפיצ'ר הטייס האוטומטי והנהיגה העצמית המלאה, החברה משיבה לטענות הקשות נגדה.
לפי דיווח של רויטרס, המשרד יצא בדרישה שהרישיון של החברה למכור כלי רכב בשטחי קליפורניה (נתח השוק הגדול ביותר שלה ברחבי ארה"ב) ילקח ממנה ובנוסף על החברה לפצות את לקוחותיה.
 
לפי המסמכים שהגישה טסלה, אל משרד הרישוי לקראת השימועים מנהלתיים, היא טענה כי משרד הרישוי כבר בדק את שימושה במונח טייס אוטומטי בשנת 2014, ואת שאר המונחים ב-2017 ולא העיר לה הערות משמעותיות בנושא.
החברה הוסיפה וטענה כי: "משרד הרישוי בחר לא לנקוט בצעדים כלשהם נגד טסלה, ולא להבהיר לחברה שהפרסומים שלה או שימושה במונחים מסוימים מהווה בעיה. טסלה הסתמכה על הסכמה שבשתיקה של התובע לגבי המונחים האלה".

תאונה של רכב של טסלה, קרדיט: פרטי.
כבר בתביעה שהוגשה בשנה שעברה, משרד הרישוי של קליפורניה טען כי טסלה מטעה א לקוחותיה על ידי תוכן פרסומי אשר מנפח יתר על המידה את הצורה שבה המערכות הללו פועלות.
על פי האתר של טסלה, הטכנולוגיות מצריכות "השגחה אקטיבית של הנהג", ונהג "בערנות מלאה" שידיו נמצאות על ההגה, ו"אינן הופכות את הרכב לאוטונומי". משרד הרישוי טען לעומת זאת שהצהרתה של טסלה "סותרת את הטענות והמונחים המקוריים והמטעים, ואינה פותרת את הבעיה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בדיחה
    חחחחח 12/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנסים להקשות עליו תמיד ולהפוך אותו למושחת כמוהם והוא לא נותן יד לשחיתות אז עושים לו אתזה הממשל אמר לו שהוא חייב להגיד לאנשים לשים ידים על ההגה וכו' ובדבבד הוא המציא רכב שנוהג לבד אין סטירה ולא נעלים
    סגור