רכב

בעלות פיתוח של 1.4 מיליארד דולר: שיאומי חשפה רכב חשמלי חדש

שיאומי הסינית חושפת את הרכב החשמלי הראשון שלה – Xiaomi SU7 ומתכננת להתחרות בפורשה וטסלה ולהפוך לאחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם
מערכת ice | 
שיאומי SU7 (צילום צילום מסך מטוויטר)
חברת האלקטרוניקה הסינית שיאומי (Xiaomi) חשפה אתמול (חמישי) את תוכניתה להיכנס לשוק הרכבים החשמליים ולהתחרות בענקיות יצרניות הרכב טסלה ופורשה, עם דגם רכב שלדבריה הוציאה על פיתוחו כ-10 מיליארד יואן (1.4 מיליארד דולר).
דגם המכונית של החברה, המכונה Xiaomi SU7, נמצא בייצור ניסיוני ויגיע לשוק המקומי בעוד מספר חודשים, כך לפי המנכ"ל ליי ג'ון שהודיע גם כי "המחיר עדיין לא נקבע סופית".
 
שיאומי טענה במצגת לתקשורת כי ה-Xiaomi SU7 מנצח את ה-Taycan של פורשה ודגם S של טסלה בתאוצה ומדדים אחרים. מנכ"ל שיאומי הציג שאיפות נועזות להפוך למוביל בתעשיית הרכב, כולל בנהיגה אוטונומית וציין שצוות העיצוב של SU7 עבד בעבר בב.מ.וו ובמרצדס-בנץ.
 
המכירות אמורות להתחיל בשנת 2024, לאחר יותר משלוש שנים של פיתוח. עד כה Xiaomi ידועה בעיקר בזכות הסמארטפונים והמכשירים הביתיים שלה, ובעבר אמרה שהיא רוצה ליצור מערכת אקולוגית חכמה "'Human x Car x Home'".
ה-SU7 משולב עם הסמארטפונים והמכשירים הביתיים המחוברים לאינטרנט של Xiaomi, הודיע המנכ"ל ליי ביום חמישי. הוא הדגיש את מאמצי החברה להבטיח פרטיות נתונים בין המכשירים וליצור מכונית שעולה על תקני הבטיחות האמריקאיים להתנגשויות מאחור. ליי אמר כי הרכב יהיה תואם גם לאפל.
שני דגמי Xiaomi SU7 הופיעו ברשימה של רכבי אנרגיה חדשים פטורים ממס שפורסמה על ידי משרד התעשייה וטכנולוגיית המידע ביום שלישי. המסמך תיאר את המכוניות כמונעות סוללות בלבד, עם טווח נסיעה של 628 ק"מ עד 800 ק"מ. המשרד רשם חברה בת של Baic Group בבעלות המדינה כיצרנית עבור ה-Xiaomi SU7.
 
למרות שהמכונית עדיין לא זמינה, Xiaomi החלה למכור את סמארטפון הדגל והשעון החכם שלה בצבעי "כחול אקווה" ו"ירוק שמן זית" של ה-SU7 סדאן. כאמור המחיר עבור ה-SU7 טרם נחשף, אך ליי רמז שלא יהיה זול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה