קריירה ולימודים

במיכל או בצובר: פערים גדולים בין הגז של החברות הגדולות לקטנות

על פי ניתוח של בנק ישראל, מחירי הגז הממוצעים גבוהים בהרבה בצובר מאשר במיכל וכן שהמחיר שגובות החברות הוותיקות בשוק הגז גבוה מזה של החדשות. ומה ההבדל הכספי בין שימוש בין מיכל לבין צובר?
כפיר אדר | 
בישול על גז (צילום Pexles)
בשוק הגז הביתי בישראל קיימים פערי מחירים בין החברות הוותיקות הגדולות ששולטות ברוב השוק לבין החברות החדשות שהן קטנות יותר ובעלי פלח שוק קטן יותר. פערי המחירים הם גדולים במיוחד – כ-40% פחות לצרכנים המשתמשים בצובר, שימוש הנפוץ בעיקר בבתים משותפים. הפערים לצרכנים במיכל קטנים בהרבה – כ-7% בלבד.
ניתוח שערך ד"ר רן שהרבני מחטיבת המחקר של בנק ישראל באמצעות מאגר נתונים ייחודי של משרד האנרגיה על מחירי גז הבישול ברמת היישוב, החברה, וסוג החיבור (צובר או מכל 12 ק"ג) מצא שמחירי הגז הממוצעים גבוהים בהרבה בצובר מאשר במיכל וכן שהמחיר שגובות החברות הוותיקות גבוה מזה של החדשות. 

​​
הפער הקטן לצרכנים במיכל מבטא את העובדה שהחברות הגדולות מוכרות את הגז במכל במחיר נמוך בהרבה מאשר בצובר, והחברות הקטנות מוכרות את הגז במחיר דומה לשני סוגי הצרכנים. חסמי המעבר בין חברות עבור צרכנים בצובר, יכולים להסביר את פערי המחירים בין החברות בסוג זה של אספקה, בניגוד לפערים הקטנים לצרכנים במיכל, שהחסמים עבורם נמוכים יותר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה