קריירה ולימודים

שביתה כללית בפסגות: פוצץ המו"מ עם ועד העובדים "ההנהלה רוצה לזרוק את כולנו"

בעקבות עסקת הענק עם בית ההשקעות אלטשולר שחם, נמשכת שביתת העובדים סביב סוגיית הביטחון התעסוקתי של מאות עובדי פסגות. יו"ר הוועד שלומי לוגסי: "נדהמנו לגלות במו"מ כי אנחנו בכלל לא חלק מהעסקה"
יהודה לוינגר | 
שביתת עובדי פסגות (צילום NULL)
עסקת הענק בעולם בתי ההשקעות בישראל. לאחר הסכם העברת הבעלות של בית ההשקעות פסגות מקרן אייפקס לאלטשולר שחם תמורת 900 מיליון שקל, הכריזו עובדי פסגות על שביתה כללית.
מאות מעובדי החברה, כולל אלו שאינם נמצאים תחת ההסכם בקיבוצי, הודיעו כי ישבתו החל מהיום (שני) ועד להודעה חדשה וקיום הליך מו״מ ענייני ורציני עם הנהלת אייפקס.
בעקבות עסקת הרכישה שנחתמה ביום שישי האחרון, התקיימה אתמול בשעות הערב פגישת מו״מ, אך נציגי אייפקס הודיעו כי אין בכוונתם להיענות לאף אחת מדרישות ועד העובדים, בין היתר סוגיית מענק המכירה והביטחון התעסוקתי. יתרה מכך, על פי הדברים שנאמרו בפגישה, הבין הוועד כי אלטשולר שחם התעקש כי סוגיית העובדים לא תיכנס כחלק מעיסקת הרכישה.
כתוצאה מכך החליט הוועד בשיתוף עובדי החברה המאוגדים בכוח לעובדים על השבתה מוחלטת בחברה והודיעו כי לא תתקיים עבודה מהמשרדים או מהבתים בשום צורה שהיא.
יו״ר הוועד שלומי לוגסי מסר כי ״ נדהמנו אתמול לגלות במו״מ כי אנחנו בכלל לא חלק מהעיסקה והם מעוניינים להתנער מאיתנו לחלוטין ולמעשה לשלוח אותנו הביתה ללא מענקים וללא פיצוי ראוי".
לדבריו, "בעקבות האסיפה שקיימנו אתמול בזום בשעות הערב המאוחרות ובה השתתפו מאות מעובדי החברה החלטנו על יציאה מיידית לשביתה כללית בחברה. שמחנו לגלות כי גם העובדים שאינם נמצאים תחת ההסכם מצטרפים אלינו לשביתה, משום שהם מבינים כי אין כל הבדל בינינו. ההנהלה רוצה לזרוק את כולנו ולפרק את פסגות לגורמים. עד שלא יתחילו לנהל איתנו מו״מ ענייני ללא מריחות, פסגות מושבתת לחלוטין. אנחנו נמשיך להפגין חזית אחת מאוחדת ומגובשת כפי שעשינו במשך כל התקופה האחרונה״.
מהנהלת פסגות נמסר לאחר הפגישה: "הנהלת פסגות הגיעה אמש לפגישת מו"מ במטרה לנהל דיון ושיח בתום לב, הציגה את מתווה העסקה ואת השלכותיה ואף ביקשה להניח מספר אבני דרך להמשך ניהול מו"מ אפקטיבי. לצערנו, נציגות העובדים הגיעה לישיבה עם תסריט מוכן מראש ועזבה את הישיבה בהפגנתיות, הרבה לפני הזמן המתוכנן ומבלי לנהל שיח. מבחינתם, אי מענה מלא לדרישותיהם הראשוניות מהווה סיבה מספקת לא לנהל מו"מ. אנו חושבים שזוהי אינה הדרך. בוודאי לא זו שתביא לתוצאה טובה יותר עבור העובדים. אנו קוראים לנציגות העובדים לחזור לשולחן המו"מ במטרה לקיים דיאלוג לטובת העובדים ולהמשך הפעילות לטובת הלקוחות שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה