קריירה ולימודים

חוק הפנסיות הצבאיות עבר לאחר דרמה בקואליציה

אחרי שסגן השר אביר קארה התבטא נגד חוק הפנסיות הצבאיות, הממשלה הגיעה להסכמות לפיהן תוקם ועדה משותפת של העבודה והרווחה והחוץ והביטחון בראשותה של אפרת רייטן לקידום החוק, החוק עבר על חודו של קול בודד
מערכת ice |  1
ראש הממשלה, נפתלי בנט ושר הביטחון וסגן ראש הממשלה, בני גנץ (צילום יונתן זינדל, פלאש 90)
דרמה לא קטנה הייתה בכנסת בשעות האחרונות כשבלב הסערה, חוק הפנסיות הצבאיות אותו מקדם שר הביטחון, בני גנץ. האופוזיציה הבינה כי החוק ככל הנראה לא יעבור לאחר שסגן השר במשרד ראש הממשלה, חה"כ אביר קארה התנגד ולכן, באופוזיציה משכו את הנאומים שלהם במליאה בכדי להימנע מפיליבסטר שתיכננה הקואליציה. 
בזמן דיון 40 החתימות שנערך, התכנסו שרת התחבורה והביטחון בדרכים מרב מיכאלי וראש הממשלה נפתלי בנט ביחד עם סגן השר אביר קארה כשהמטרה היא להגיע להסכמות על הצעת החוק.
 
"המתווה המוצג כולל שתי פעולות פשוטות ושקופות: הראשונה – הורדת הסכום הממוצע הניתן במסגרת ההסדר ב-15%, והשנייה - יצירת בידול בין לוחמים לבין שאר המשרתים כך שלוחם יקבל עד פי שתיים ממשרת ביחידה עורפית" אמר שר הביטחון באותו הזמן במליאת הכנסת "אין תוספת של 1.4 מיליארד שקלים – זה סכום שכבר ניתן לפורשים, אלמנות ויתומים – והגיע הזמן לזרוק את האמירה הזו לפח האשפה של הספינים. בנוסף, רק אחד מאחד עשר אנשי קבע מגיע לגיל הפרישה, אין בצה"ל מזה כ-20 שנה הסדרי פנסיה תקציבית, ומדובר בהסדרים שנהוגים במספר רב של גופים במשק".
לבינתיים יצאה בהודעה מטעם ראש הממשלה כי לאחר דיון של שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ, שרת התחבורה והביטחון בדרכים מרב מיכאלי וסגן השר אביר קארה שהתנגד, סוכם כי החוק יעלה להצבעה בקריאה ראשונה ולאחר מכן תוקם ועדה מיוחדת בראשותה של חה"כ אפרת רייטן-מרום שהיא מעין ועדה משותפת של העבודה והרווחה והחוץ והביטחון.
 
 
לבסוף, הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה על חודו של קול לאחר הסיכום עם 57 קולות בעד ו-56 מתנגדים. החוק מציע לתקן את הסעיף לחוק הקובע את הזכאות לקצבת פרישה לחייל, ולפיה חייל זכאי ל־2% לשנה מהמשכורת הקובעת ועד לתקרה של 70%.
בדברי ההסבר לחוק נכתב כי: "ההסדר המוצע נותן עדיפות לאוכלוסיית הלוחמים וקובע כי לקצבתם יצורף שיעור נוסף של שלושה אחוזים, מעבר לשיעור המצורף לכלל הפורשים מצה"ל. תכליתו של הסדר זה להעניק תגמול ראוי לחיילים ששירתו כלוחמים, בשל המאפיינים הייחודיים של מסלול השירות והפעילות בתפקידי לחימה".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתבייש בממשלה
    גנץ המושחת 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אביר זכויות גימלאי הצבא נתן ידו במעל, אבירת הדמוקרטיה מיכאלי לוקחת מכיסנו לטובת מיעוט מיליונרים שיוצאים לפנסיה בגיל 42, בושו והיכלמו, תגידו שלום לתפקידי שרים לא תקבלו יותר קולות, שרלטנים
    סגור