קריירה ולימודים

מהפכה בבחינות הבגרות: אלו המבחנים שיבוטלו כבר בשנה הבאה

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, הציגה את רפורמת הבגרויות במקצועות המח"ר: היסטוריה, ספרות, אזרחות ותנ"ך. שרת החינוך: ״המטרה שלנו להעניק לתלמידים כלים שישרתו אותם בעתידם האישי, המקצועי והאקדמי. שתוענק חווית למידה רלוונטית, מעמיקה, כזו שתיחקק להם בתודעה לעוד שנים קדימה"
מערכת ice | 
לימודים גבוהים
שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, הציגה היום (שלישי) את רפורמת הבגרויות במקצועות המח"ר (מורשת חברה ורוח): היסטוריה, ספרות, תנ"ך אזרחות ומורשת (בהתאם לתכנית הלימודים של כל מגזר). 
הרפורמה תחל לפעול משנת הלימודים הבאה בכיתות י'. תלמידי כיתות יא-יב ימשיכו לימודיהם במתכונת הנוכחית.  מבנה התכנית החדשה: שלב קורסי היסוד - יתקיימו במסגרת 3 נתיבים חדשים שיעמדו לבחירת המורים: נתיב 1 : למידה מתחדשת, נתיב 2: למידה מבוססת דיגיטל ונתיב 3 : מורים מובילי פיתוח. בשלב הלמידה המתקדמת - עבודה מסכמת רב תחומית - תחל באמצע כיתה י"א. התכנית תלווה בבקרה חיצונית על קורסי היסוד, ובהערכה ומדידה חיצוניים על העבודה המסכמת הרב תחומית. כמו-כן, התלמידים ייבחנו על העבודה בעל פה על ידי בוחן חיצוני. 
 
שרת החינוך ד״ר יפעת שאשא ביטון: ״העולם של היום משתנה בקצב מהיר ושיטת הלימוד חייבת להתאים את עצמה גם בבגרות. על כן, אנחנו יוצאים היום לדרך עם מהלך מהפכני, שמשנה את שיטת הבגרות בישראל, ויקרין בסופו של דבר על תהליכי הלמידה בכל שכבות הגיל, בכל מערכת החינוך. המטרה שלנו להעניק לתלמידים כלים שישרתו אותם בעתידם האישי, המקצועי והאקדמי. שתוענק להם חווית למידה רלוונטית, מעמיקה, כזו שתיחקק להם בתודעה לעוד שנים קדימה".
עוד הוסיפה: "אנחנו משנים את הדרך כדי לתת לתלמידים את ההזדמנות להפסיק לשנן, ובאמת להתעניין. כדי שהמורשת והרוח הישראלית תהיינה זכורות ואהובות על ידי התלמידים. אנחנו משנים את הדרך כדי לחזק את הצוותים החינוכיים ולאפשר להם ללמד בדרכים רבות ומגוונות ולהגשים את חזונם. הגיע הזמן להתאים את מערכת החינוך ושיטת הלימוד לעידן החדש".
מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר: תכנית התחדשות הלמידה היא פורצת דרך ברמה עולמית. מזה שנים רבות מקצועות הרוח בעולם ובארץ, לא נמצאים במקום הראוי להם, כשבשנתיים האחרונות חל פיחות נוסף במעמדם. תכליתו של המעשה החינוכי הוא להעלות את רוחו של האדם ולטפח את הנעלה שבו. במסגרת התכנית החדשה כל תלמידי ישראל ילמדו את כל מקצועות המח"ר, כשבשלב השני הם יעסקו בסוגיה, ברעיון גדול ובשאלת חקר שמחברת בין התחומים, מתוך בחירה ועניין אישי. זהו רגע מרגש ומאתגר שבו אנו מניעים שינוי ראוי והכרחי באמצעות המעשה החינוכי, חיזוק מעמד המקצועות, מקומו של מורה והתלמיד בתוך תהליך הלמידה. היום אנו צועדים צעד נוסף לבניית חברה ערכית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה