קריירה ולימודים

מעסיקים עובדים פלסטינים? כך תאלצו לשלם להם בקרוב

רשות האוכלוסין וההגירה קוראים למעסיקי עובדים פלשתינאים להיערך לביצוע תשלומי שכר לעובדים, באמצעות העברות בנקאיות לחשבון הבנק של העובדים
מערכת ice |  3
חתימה על מסמכים (צילום pixabay)
רשות האוכלוסין וההגירה נערכת, בשיתוף עם משרדי ממשלה נוספים ובנק ישראל, להשלמת פיתוחו של מנגנון אשר יאפשר למעסיקי עובדים פלשתינאים, המועסקים כדין בישראל, לשלם את שכרם של העובדים באמצעות העברה בנקאית.
על פי המהלך החדש, התשלום יועבר מחשבון הבנק של המעסיק המתנהל בישראל אל חשבון הבנק של העובד המתנהל ברשות הפלשתינאית. כיום השכר משולם במזומן. מהלך זה מקודם בעקבות החלטת הממשלה אשר שמה דגש על  תשלום שכר העבודה של העובדים הפלסטינים לחשבונות בנק ובהתאם למדיניות הכללית בדבר צמצום השימוש במזומן.
 
לאור זאת, הודיעה רשות האוכלוסין וההגירה למעסיקים  בעלי ההיתרים כי בקרוב, לאחר שיושלם המנגנון שיאפשר  תשלומי שכר באמצעות העברות בנקאיות, תחול על כלל המעסיקים החובה לשלם את שכר העובדים הפלשתינאים אך ורק באמצעות העברות בנקאיות ולא באמצעים אחרים, והדבר ייקבע במסגרת תנאי ההיתרים בכל הענפים, תוך מתן הודעה מראש למעסיקים.
עו"ד עינבל משש, ראש מינהל עובדים זרים: "אנו נוקטים כל העת בשורת צעדים שמטרתם להבטיח העסקה כדין ואת תשלומי שכר העובדים הפלשתינאים וזכויותיהם הסוציאליות, וצעד זה הוא ללא ספק אבן דרך משמעותית".
עוד הוסיפה: "במקביל, אנו ממשיכים להקצות את ההיתרים למעסיקים בהתאם למכסות שהוגדלו משמעותית בהחלטות הממשלה, שהאחרונה שבהן היא הגדלת מכסה בסך 3,500 עובדים פלסטינים לענפי התעשייה והשירותים. כל זאת, תוך צמצום הבירוקרטיה והרחבת השירותים המקוונים הניתנים מרחוק ללא צורך בהגעה פיזית ללשכות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הלוואי דבר מבורך
    ברק הראל 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בפעל המצב היום הוא שהעברינים בשטחים עושים יד אחד עם עברינים וקבלנים ערבים מישראל ומוציאים התרי עבודה בישראל . גובים על זה כ 2500 שח בממוצע מכל עובד ערבי . העובדים בפעל עובדים אצל אנשים אחרים חלקם קבלנים ללא היתר וחלקם אנשים פרטיים . הדבר יוצר עיוות ופוגע הן בעובדים והן בקבלנים היהודים ונצר סיטואצייה שהקבלנים הערבים מנצלים את עובדי השטחים ומדווחים עליהם על מחצית מהזמן וכך הם נמנעים מעלויות עקיפות גבוהות ואף מעסיקים הרבה ללא היתר (שבח"ים) והקבלנים היהודים (חלקם) משלם סכומיים מלאים עם דיווח אמיתי מה שיוצר חוסר תחרות בן הקבלנים הערבים ליהודים בישראל כמובן לטובת הנהנים העיקריים הלא הם הקבלנים הערבים שנוהגים לצפצף על החוק. והעובדים הם הנפגעים המישניים . ברגע שבאמת יעשו את הנאמר בכתבה המצב ישתנה וישתחררו אלפי עובדים ערבים למשק הישראלי שעד עכשיו עבדו על היתרים פקטיבים לדוגמא: היתר עבודה חקלאי אך הפועל עובד בכלל בבניין אצל קבלן אחר . בקיצור יישר כח תמשיכו כך עד הסוף גילוי נאות אני קבלן בענף הבנייה
    סגור
  • 1.
    משהו לא מסתדר.
    דויד 08/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הפלשתינים לא גרים לרוב בקרבת עיר,יש להם בנקים מאוד מצומצמים.לדעתי תהיה להם בעיה למשוך את הכסף.גם ככה החיים שלהם בחרא ועכשיו זה? האיש הפשוט שם יקבל שכר לבנק,החמאס ייקח מעשר, הבנק יקבל גם את שלו. אבל לפני ישראלים יקימו מחסומים שלא יוכלו למשוך את הכספים ואז הרשות תלאים את היתרות.
    סגור
  • שטיות במיץ ...
    ברק בראל 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל העבודים שלי מקבלים ישירות לחשבון את הכסף כמובן דרך הבנק הישראלי (אשר מחייב אותי לשלם להם ואף עוקב אחרי זה כל חודש )ישירות לחשבונותיהם ואין להם שום בעיה למשוך את הכספים הנ"ל
    סגור