קריירה ולימודים

כוכב חברים מתפוצץ על קניה ווסט: "חולה נפש, גזען"

דייויד שווימר ששיחק את רוס בסדרה האלמותית, הגיב בחריפות לאיומים של הראפר נגד יהודים: "אם אנחנו לא קוראים למישהו משפיע כמו קניה בגלל המילים המפלגות, הבורות והאנטישמיות שלו אז אנחנו שותפים. שתיקה היא שותפות", ומי עוד נכנס בראפר?
מערכת ice | 
דיוויד שווימר בצילומים לקמפיין מיטב (צילום טמיר וקסלר)
הראפר מהידועים בעולם, קניה ווסט, שידוע בכינויו "Ye", נחסם מהרשתות החברתיות על ידי טוויטר ואינסטגרם כאשר הראפר פי דידי בשיחה פרטית ביניהם בשליטה על ידי ​​"אנשים יהודים שרק אוהבים כסף". ההתבטאויות של הראפר עוררו זעם ורעש גדול בעולם והוא מצידו הסביר שהוא לא יכול להיות אנטישמי.
אילון מאסק, האיש העשיר בעולם, הביע זעזוע מדבריו וכתב: "למילים יש חשיבות ולמילים יש השלכות. אנחנו קוראים לך לבוא לבקר אותנו במוזיאון השואה באל.איי כדי להבין איך מילים יכולות להסית לאלימות מחרידה ולרצח עם. השואה התחילה רק במילים שהולידו למרבה הצער סטריאוטיפים, אמירות גזעניות והאשמת אחרים והובילו לרצח של שישה מיליון יהודים".
 
השחקן היהודי דיוויד שווימר, כוכב הסדרה חברים, הגיב לווסט וכתב: "האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה בעולם. היהודים מהווים רק 2.4% מאוכלוסיית ארצות הברית אך הם קורבנות של יותר מ-60% מכלל פשעי השנאה הדתיים. בין אם קניה ווסט חולה נפש ובין אם לא, אין ספק שהוא קנאי. דבר השטנה שלו קורא לאלימות נגד יהודים. אם אתה מפרש את דבריו בדרך אחרת ומגן עליו, נחש מה? אתה גזען. אם אנחנו לא קוראים למישהו משפיע כמו קניה בגלל המילים המפלגות, הבורות והאנטישמיות שלו אז אנחנו שותפים. שתיקה היא שותפות".
גם השחקנית היהודייה ג'יימי לי קרטיס צייצה בתגובה לווסט וכתבה: "היום הקדוש ביותר ליהדות [יום כיפור] היה בשבוע שעבר. מילים חשובות. איום על העם היהודי הסתיים פעם אחת ברצח עם. המילים שלך פוגעות ומסיתות לאלימות. אתה אבא. בבקשה תפסיק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה