קריירה ולימודים

זעם בחברת החשמל: "נזק במיליארדי שקלים למשק הישראלי"

בעקבות מליאת רשות החשמל שהתקיימה אמש, ואי מתן רישיון הולכה וחלוקה לחברת החשמל, ועד עובדי החברה מודיע על החרמת הרפורמה: "ננקוט בכל הצעדים העומדים לרשותנו"
מערכת ice |  6
חברת החשמל (צילום shutterstock)
ועד עובדי חברת החשמל מפנה היום עורף קשה לרפורמת החשמל בחברה שאמורה להיכנס לתוקף בשלבי פירוק המונופול של ספקות החשמל בישראל. הוועד טוען כי מניעיו בי היתר הם מחסור באישורי הולכה וחלוקה לחברה שעתידים להסדיר את פעילותה עם תום הרפורמה, כאשר אלו מהווים הפרת הסכם עם עובדי החברה שמעמדם צפוי להיפגע עקב כך.
הרפורמה שכבר כעת זמינה בהדרגה עבור בעלי מונה חכם, צפויה להכניס חברות צד שלישי לתחום ספקות החשמל כך שתיווצר תחרות בשוק, בדומה לשוק הסלולר, למשל.
הרעיון מאחורי הרפורמה הוא כזה: עד היום חברת החשמל הייתה מייצרת את החשמל, מוכרת לכם אותו, והוא היה מגיע אליכם הביתה בתמורה. בזכות הרפורמה החדשה בחשמל בישראל, שמכניסה חברות פרטיות למשק ומוציאה את חברת החשמל מהמונופול, חברות צד שלישי שיקבלו את החשמל מחברת החשמל, יוכלו למכור אותו, ובניגוד לחברת החשמל, הן יוכלו להציע הנחות על שימוש בשעות היום והלילה, שנעות בין 10 ל-20%.
אמש התכנסה מליאת רשות השמל לצורך אישור רישיון החלוקה של חברת החשמל עם תום הרפורמה, אולם מטעם אגף התקציבים במשרד האוצר לא התייצב אף נציג והרישיון לחלוקה לא ניתן לחברה.
 
בין הצדדים קיימים חילוקי דעות שונות, וכעת לאחר שלא ניתן רישיון חלוקה לחברה, וועד העובדים בה יוצא בעיצומים נגד הרפורמה ומוסר, "ארגון העובדים בחברת החשמל מודיע היום (שלישי) על מהלכים אקטיבים לעצירת לרפורמה במשק החשמל. השקרים וההתנהלות של אגף התקציבים הם אשר הביאו לקריסת הרפורמה ולגרימת נזק במיליארדי שקלים למשק הישראלי. ארגון העובדים איננו מתכוון לשבת בחיבוק ידיים וינקוט בכל הצעדים העומדים לרשותו".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מאחל לעובדי חברת החשמל להתחשמל (ל"ת)
    ישראל 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • גם טיפש זה מחמאה בשבילך
    עוץ לי גוץ לי 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מיקומך להיוצ עמוק עמוק בים אוכל לחי ימי אין לך מה לעשות על היבשה ובטח לא בישראל
    סגור
  • טיפש
    אלי 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אידיוט
    סגור
  • 2.
    אייס מפחדים להעלות תגבות עם ביקורת על חברת חשמל? עצוב (ל"ת)
    דוד 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    בואו נדבר על חברת חשמל
    דוד 10/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הופ...כתבה מצויינת בדיוק יממה אחרי הפסקת חשמל ביישוב שלי. תיראו - הפסקות חשמל זה חלק מהחיים. השאלה מה ההתייחסות של החברה שהיא מוניופול וכולם תלויים בה. אם ספק תקשורת לא מספק לי שירות טוב אני יכול לעבור לספק אחר מחר. חברת חשמל המונופוליסטית זה לכל החיים . אתמול נפתח לי צוהר פעם ראשונה להתנהלות. אתמול - יום לא גשום במיוחד. בלי סערות , בלי גשמי זעף, רעידת אדמה או בלגן אחר. 12 בצהריים שנאי מתפחם בטירת כרמל. בתגובת שרשרת כל חוף הכרמל נכנס להפסקת חשמל. שתוקנה יחסית מהר - שלוש שעות. אבל התקלה יצרה תקלת משנה ושרפה קו מתח גובה ביישוב שבו אני חי במועצה. במוקד הודו שהקריאה על הבעיה הגיעה אליהם בשעה 14 בצהריים. עוד הודו במוקד שצוות יצא למקום רק בשעה 20 בערב. שוב - אם היה יום של אסונות ושעות קטנות של הלילה - אני מבין אם כל הצוותים בלילה בחוץ זה לא פשוט. פה, רבאכ, שתיים בצהריים, סתווי אבל לא ברד ושלג - למה לוקח שש שעות רק לצוות צוות שייגש למקום? ואז לקח עוד שעתיים לתיקון. בקיצור - עשר שעות בלי חשמל. אז בחזרה לכתבה - וועד עובדי חברת חשמל. כל הכבוד על דאגה לזכויות - אנחנו מצפים גם לשירות טוב
    סגור
  • רשות החשמל כי הכתובת לכל הבעיות
    ולרי 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כי אין צוותים פנויים שיושבים וממתינים שיקרה תקלה והם יהיו זמינים בה . צוותים שנסעו לטפל בתקלה בערב - אלו אותם צוותים שעבדו במקומות/תקלות אחרות משעות מוקדמות של בוקר (סביבות שעה 6.30/7.00 כבר כולם על הכלים ) . בגלל שרשות החשמל חוסכת בכסף - משכורות שחח"י יכולה לשלם נמוכות בהרבה מהשוק החופשי . מה שפוגע ומקשה על גיוס עובדים חדשים ( מי יירצה לעבוד 12/18 שעות כל יום על עמודים , בשמש , גשם , רוח חזקה בשביל 12/15 אלף כאשר אתה יכול למצוע עבודה פחות מסוקנת באותו סכום או אפילו יותר ) .
    סגור