משפט

יצא עשן לבן: מאיר שפיגלר מונה באופן רשמי למנכ"ל חברת החשמל

לאחר עיכובים של חודשים, בטענה להליך מינוי לא תקין, שרת האנרגיה קארין אלהרר חתמה על מינויו של שפיגלר
מערכת ice | 
מאיר שפיגלר (צילום אוליבייה פיטוסי פלש 90)
כזכור, לפני כשבועיים פורסם כי לאחר שהתנגדה למינוי בטענות נגד הליך הבחירה, קארין אלהרר מתכוננת לאשר את מינויו של מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי לשעבר מאיר שפיגלר. כפי שפורסם היום (שלישי) ב"כלכליסט", המהלך סוף סוף יצא אל הפועל והשרה חתמה הבוקר על המינוי. אלהרר, התנגדה כאמור למינוי שאושר כבר בוועדת גילאור השנה, ובחברת החשמל עתרו הבוקר לבג"ץ נגד השרה כדי שזו תאשר את המינוי.
בעקבות העתירה, קיבלה אלהרר את דעתה של היועמ"שית לגבי המינוי, כאשר האחרונה טענה שלא נמצא פסול באופן שבו נבחר שפיגלר על ידי דירקטוריון חברת החשמל. כזכור, כבר בחודש אפריל חברת החשמל הודיעה כי מאיר שפיגלר (63) ימונה לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל. שפיגלר מסיים את תפקידו כמנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, וצפוי היה להתחיל את תפקידו זה מכבר.
 
בעקבות התנגדותה של אלהרר למינוי, התעכבה כניסתו לתפקיד בפועל. סיום הסאגה הזו מתרחש ברקע בעיות מינוי גם לתפקיד היו"ר לאחר שבאפריל האחרון מונה דב בהרב לתפקיד, ופרש ממנו לאחר שלושה שבועות בלבד. שפיגלר שהיה חבר בדירקטוריון החברה, נבחר על ידי ועדת האיתור לאחר שזו העדיפה אותו על פני שני מתמודדים מובילים נוספים מתוך חברת החשמל: ממלא מקום המנכ"ל איציק בלמס וסמנכ"ל הכספים אבי דויטשמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה