קריירה ולימודים

יותר משני מיליון דולר חולקו כפרסים לחוקרים וסטארט-אפים

פסטיבל פתרונות האקלים התקיים היום ובשיאו חולקו מעל לשני מיליון דולר כפרסים לחוקרים וחברות סטארט-אפ המציעים פתרונות למעבר האקלים העולמי
מערכת ice | 
חלק מהזוכים (צילום אלירן אביטל)
כחלק מתהליך ארוך טווח לקידום חוקרים ויזמים ישראליים ולמיצוב ישראל כמרכז עולמי לחדשנות בנושא טכנולוגיה אקלימית מחולק פרס פתרונות אקלים – יוזמה משותפת של JNF קנדה, קרן קיימת לישראל ו-Start-Up Nation Central. מדובר בפרסים של למעלה מ-2 מיליון דולר לחוקרים וסטארט-אפים המציעים פתרונות למשבר האקלים העולמי.
מאות משתתפים הגיעו היום (רביעי) לפסטיבל פתרונות האקלים כאשר שיאו של הפסטיבל היה חלוקת הפרסים לשלושה חוקרים וחמש חברות סטארט-אפ.  
 
הזוכים במסלול מחקר:
פרופ' אבנר רוטשילד מהטכניון: "יצירת מימן ירוק באמצעות אלקטרוליזת מים ללא שימוש בממברנות" – מימן ירוק (כמקור אנרגיה) המופק מפירוק מים באמצעות אלקטרוליזה. תהליך אלקטרוליזה של מים טרנספורמטיבי עם יעילות גבוהה וללא ממברנות.
פרופ' יצחק מזרחי מאוניברסיטת בן גוריון: "הפחתת פליטת גזי חממה ושינויי אקלים על ידי תכנון רציונלי של המיקרוביום של מעלי גירה" – הפחתת פליטת מתאן והגברת יעילות ההזנה של גירה על ידי זיהוי רכיבים מיקרוביאליים המאפשרים ותומכים בחיי המארח ומפחיתים את פליטת המתאן של בעלי חיים לאטמוספירה.
פרופ' מלאכי נוקד מאוניברסיטת בר אילן: "פיתוח סוללות סודיום יון" – פיתוח חומרים פעילים לסוללות יון נתרן ליצירת תאי דלק כמערכת אחסון אנרגיה ידידותית יותר לסביבה.
החברות הזוכות במסלול הסטארט-אפים והיזמות:
הזוכה במסלול ההשקעות של Capital Nature, שמטרתו לעודד השקעות בחברות בשלבים מוקדמים בתחומי אנרגיה, ייצור נקי, תחבורה ובנייה ברת קיימא, היא Copprint, שמחליפה את התהליכים הכימיים המזהמים בייצור מעגלים אלקטרוניים ואנטנות עם הדפסה פשוטה של נחושת.
הזוכה באתגר של Foundation Temasek מסינגפור, שמטרתו לאתר פתרונות לחיים ברי קיימא עם פוטנציאל לפיילוטים במזרח הרחוק, היא חברת Marine Edge שמפחיתה את צריכת הדלק עבור ספינות, משפרת את יעילות ההנעה וממזערת את פליטת הפחמן בתחבורה הימית.
הזוכה באתגר של Kornit Digital שמטרתו לאתר פתרונות לקידום תעשיית אופנה ברת קיימא היא Styletech, שמחוללת מהפכה את תחום השיווק בעולם האופנה באמצעות בינה מלאכותית, ומפחיתה את טביעת הרגל הפחמנית של תעשיית האופנה. הטכנולוגיה מבטלת ימי צילום, מקטינה את שיעורי ההחזרות ומעודדת מותגים לייצר לפי דרישה.
הזוכה באתגר של החברה הבינלאומית Merck שחיפשה אחר טכנולוגיות בתחומים של כימיה ירוקה, פלסטיק ואריזות, שרשראות אספקה, מים ויעילות אנרגטית היא Smart Resilin, המייצרת את Resilin, תחליף לחומרים מזהמים.
הזוכה באתגר האנרגיה של חברת SolarEdge היא Red Solar Flower, שמפחיתה את טביעת הרגל הפחמנית ושיפור אבטחת המזון על ידי פריסה של פאנלים סולאריים על שטחים חקלאיים.
"אני מתרגש מאוד לראות איך החלום שלנו רוקם עוד וגידים, חלום שרותם את החדשנות הישראלית, אומת הסטארט-אפ, למאבק במשבר האקלים", כך אמר ג'ף הארט, יו"ר פרס פתרונות האקלים. "ברצונו להודות לכל המעורבים על חלקכם ביוזמה, למען הדורות הבאים שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה