קריירה ולימודים

התאחדות האדריכלים נגד רשם המהנדסים והאדריכלים

במכתב ששלח עו"ד המייצג עשרות אדריכלים מתמחים אל רשם המהנדסים והאדריכלים, הוא תוקף את החלטת הרשם שלא לקבל את התמחותם 
מערכת ice | 
אורי אלדר (צילום עידן גרוס)
עשרות אדריכלים מתמחים טוענים כי רשם המהנדסים והאדריכלים מסרב להכיר בתקופת ההתמחות שלהם שבין מועד סיום חובותיהם האקדמיות ועד מועד רישומם בפנקס המהנדסים והאדריכלים.
במכתב ששלחה התאחדות האדריכלים באמצעות עו"ד אורי אלדר, שותף במשרד עו"ד ירקוני, שגב, אלדר, אל שרת הכלכלה ורשם המהנדסים והאדריכלים נכתב: "בסירובו, הרשם מוריד לטמיון חודשים ואף שנים של עבודה מאומצת ולמידה של אדריכלים וכתוצאה מכך מעכב באופן משמעותי את הכשרתם וגורם לנזק כבד לאדריכלים וענף התכנון והבנייה במדינת ישראל".
המצב כיום הוא שסטודנט לאדריכלות רשאי להתחיל את תקופת ההתמחות שלו כבר בשנה שלפני סיום הלימודים, כלומר כבר בשנה הרביעית מתוך חמש. ואילו הרישום בפנקס האדריכלים מתבצע רק לאחר שמוסד הלימודים מדווח לרשם כי הסטודנט סיים את כל חובותיו האקדמיים. אלא שהתקופה שבין סיום הלימודים בפועל ועד לרישום בפנקס האדריכלים יכולה לקחת זמן, לעיתים גם שנה שלמה, בו האדריכל ממשיך בתקופת ההתמחות שלו, אך כאמור לא מקבל הכרה בכך מטעם הרשם.
 
במכתב מצוין כי אי-ההכרה בתקופה שבין המועדים היינה תופעה חדשה הנובעת משינוי מדיניות הרשם באופן הדיווח המקוון על שלבי ההתמחות. החל מחודש ינואר 2022, לא ניתן לדווח באופן מקוון באתר הרשם על מועדי התמחות הקודמים למועד רישום האדריכל בפנקס חרף הוראות הדין בעניין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה