קריירה ולימודים

אות חלוץ בתעשייה יוענק למפעל אדמה מכתשים בנאות חובב

המועצה התעשייתית נאות חובב החליטה להעניק אות חלוץ בתעשייה למפעל אדמה מכתשים, המפעל הראשון שהוקם במועצה בשלהי שנות השבעים. האות יוענק בכנס נאות חובב השנתי בשבוע הבא
מערכת ice | 
ארז בדש והדרן עולמי (צילום דייגו מיטלברג)
מועצת נאות חובב החליטה להעניק את אות חלוץ בתעשייה למפעל "אדמה מכתשים". האות יוענק ב-13 לדצמבר בכנס השנתי שייערך בסימן "שיתופיות יוצרת קיימות". תעודת ההוקרה תוענק לאדמה מכתשים על חלוציותה בהקמת המפעל בנאות חובב, תרומתה למימוש חזון פיתוח הנגב בתחום הכלכלה והתעשייה, והיותה עוגן תעסוקה לתושבי הדרום.
מפעל אדמה מכתשים בנאות חובב שהוקם בשנת 1978, הוא אחד מחלוצי התעשייה הכימית בישראל והראשון שהוקם במועצת נאות חובב. האתר הפועל בשטח הפארק האקו תעשייתי הינו מהמתקדמים והחשובים של אדמה מכתשים. לצד מתקני ייצור מתקדמים, באתר פועל מרכז מחקר ופיתוח גלובלי, המונה כיום למעלה מ-100 חוקרים. מוצריה של אדמה מכתשים המפותחים ומיוצרים במפעל שבשטח המועצה, מגיעים ליותר מ-100 מדינות ברחבי העולם.
 
המפעל מיישם הלכה למעשה את שיטת הכלכלה המעגלית בה דוגלת המועצה, בעזרת קשרי גומלין שפותחו עם השנים עם מפעלים שכנים בתחומים כמו - הגנת הסביבה, שימוש מושכל באנרגיה, שיתוף ידע בין המפעלים ועוד.
על מנת להמשיך לעודד תעשייה בת קיימא, החליטה הנהלת המועצה כי אות ההצטיינות בכנס הבא בשנת 2023 יוענק בנושא כלכלה מעגלית (תהליך בו תוצר לוואי או פסולת של מפעל אחד הופכת לחומר גלם של מפעל אחר). בפארק האקו תעשייתי ישנם מפעלים שמיישמים בפועל את אותה כלכלה מעגלית, תוך שמירה על הסטנדרט הגבוה והמחמיר ביותר בנושא הגנת הסביבה.
צבי מנור, סמנכ"ל תפעול ישראל בחברת אדמה מכתשים: "אנחנו מודים למועצת נאות חובב על הבחירה. כיום, אדמה הינה אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הגנת הצומח, אשר עומדת בחזית בנושאי הגנה על הסביבה וקיימות. בשנים האחרונות, משקיעה החברה משאבים רבים ועושה שימוש בטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם, כדי לפתח מוצרים ידידותיים יותר לסביבה עבור חקלאים, ועל מנת למזער את טביעת הרגל הסביבתית שלה במפעליה בכל העולם, ובראשם מפעל אדמה מכתשים שבנאות חובב. בנוסף, אדמה מכתשים גאה לספק תעסוקה ומשענת כלכלית לאלפי משפחות בנגב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה