קריירה ולימודים

גלובס בגל פיטורים: בכירים על הכוונת של אלונה בר און

המו"ל של העיתון הכלכלי גלובס, אלונה בר און, יחד עם העורכת הראשית, נעמה סיקולר, לא חיכו אפילו שבוע מאז ההודעה על ההתייעלות הארגונית, וכבר שני בכירים סיימו את תפקידם. על הפרק: בכירים נוספים גם ותיקים החתומים בהסכם קיבוצי
מערכת ice |  2
אלונה בר און (צילום יחצ, ויקיפדיה, מערכת אייס)
מו"ל גלובס אלונה בר און מטלטלת את הסירה של העיתון הכלכלי ומוציאה את תוכנית ההתייעלות לפועל, כאשר גם עובדים בכירים החתומים בהסכם קיבוצי על הכוונת של בר און והעורכת הראשית נעמה סיקולר.
ימים בודדים לאחר המכתב שנשלח לעובדים, וכבר הודיעו היום על סיום עבודתם של שני בכירים כמה שנראה כהתחלה בלבד של גל פיטורים ענק. היום הודיעה ראש מחלקת החדשות על עזיבתה את העיתון הכלכלי, כמו גם אתי אפללו - כתבת הצרכנות הפיננסית והקריפטו של גלובס. אפללו אישרה את הדברים בחשבון הטוויטר שלה ואף הוסיפה: "משהו חדש מתחיל בקרוב".
 
כזכור, המו"ל אלונה בר-און שלחה מסר לעובדים במכתב אישי לפני חמישה ימים בלבד וזאת לאור קשיים בתקציב שעוברים על העיתון הכלכלי ומנחיתה מכה: "כדי שנוכל להמשיך קדימה, אנו מחוייבים בהתייעלות ארגונית שתכלול גם סיום תפקיד לחלק מהעובדים והעובדות". בר-און אף רומזת על לחצים מול ועד העובדים שיסכימו לאפשר את סיום תפקידם גם של עובדים עם הסכם קיבוצי במערכת: "לקיים עם הוועד דיונים על החלופות האפשריות".
העזיבות הרבות והפיטורים הרבים בתקופה כל כך קצרה (כדוגמת גדי פרץ כתב התקשורת בעיתון הכלכלי, כמו גם ענת ביין כתבת השיווק והפרסום ששינתה פוזיציה כסמנכ"לית התקשורת ברשת 13 ועוד) משאירה את העובדים בתדהמה אל מול גל הפיטורים הנרחב, לעיתים ללא הכנה מוקדמת וללא סיבה מקצועית לכאורה הנראית לעין. על הכוונת של אלונה בר און ונעמה סיקולר בתקופה הקרובה, גם בכירים מאוד במערכת.
יש לציין שבשנים האחרונות הייתה באוויר התחושה שמשהו לא טוב קורה בגלובס בין אם בחלק הניהולי של הדברים ובין אם בצד המערכתי שלהם. צוהר קטן לנעשה בגלובס נפתח עם תחילתו שלמאבק משפטי מתוקשר בין מריוס נכט לגרושתו ענת אגמון - מבעלי השליטה ומי שנחשבת לתומכת בבר-און וסיקולר ובעלת "הכיס העמוק" למימון השינויים שנעשו בשנים האחרונות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מהות הכתבה היא לנסות לתקשר שהעזיבות הן בעצם פיטורים
    עובד 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שכל זה שקר אחד גדול, הם עוזבים, חא מפטרים אותם
    סגור
  • 1.
    בכירים? הם עוזבים גם בלי שתפטר אותם..
    לא ולא 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אהל סוף סוף הבינה שלא צריך בכירים, שהרי לא מביאים להם מחליף אז כנראה שגם לפני זה הם לא היו משמעותיים ואפשר היה בלעדיהם.
    סגור