קריירה ולימודים

מגישת חדשות 12 מתפוצצת: "לא מיצינו את הימים?"

בשל פנייה לגברים בלבד במדור הדרושים, תהתה עמליה דואק: "לשים כוכבית קטנה למטה ולכתוב שהמודעה מנוסחת בזכר אבל פונה לשני המינים זה לא מספיק, צריך פשוט מראש לנסח אותה לשני המינים"
מערכת ice | 
עמליה דואק (צילום ויקיפדיה/ Eyalbenyaish)
הנושא הזה מרגיז לא מעט נשים בישראל, אבל עמליה דואק יצאה היום (שלישי) משלוותה בגלל מספר מודעות המופיעות בעיתונים במדור הדרושים, שלדבריה לא מעניקות סיכוי שווה לנשים להתקבל לעבודה, שכן הן מופנות לגברים בלבד.
למשל, באול ג'ובס פורסם הודעה כי דרוש יועץ משפטי לחברת נתיבי ישראל, על כך השיבה דואק: "לא מיצינו את הימים שבהם מודעות דרושים מנוסחות רק בלשון זכר? ולא, לשים כוכבית קטנה למטה ולכתוב שהמודעה מנוסחת בזכר אבל פונה לשני המינים זה לא מספיק, צריך פשוט מראש לנסח אותה לשני המינים".
 
במודעה אחרת של חברת נמלי ישראל נכתב: "כלכלן/ית בוגר/ת תואר ראשון בכלכלה/מנהל עסקים/חשבונאות סטטיסטיקה", התפקיד יעודי לבני/בנות האוכלוסיה האתיופית, הערבית לרבות הדרוזית והצ'רקסית, לאנשים עם מוגבלות", על כך כתבה העיתונאית: למשל ככה".
או בדוגמא אחרת של התעשייה האווירית בה נכתב: "לאלתא מערכות דרוש/ה מנהל/ת מפעל מערכות. הפנייה מיועדת לגברים ולנשים כאחד", שעל כך כתבה דואק: "וככה, עד כאן מדור דרושים להבוקר, יום טוב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה