קריירה ולימודים

שר החינוך הפתיע: האריך את כהונת מנכ"לית המל"ג הזמנית

כבר ארבע שנים המועצה להשכלה גבוהה, שאחראית על תקציב של מיליארדי שקלים, מתנהלת בלי מנכ"ל קבוע. שר החינוך יואב קיש האריך את כהונתה הזמנית של ד"ר ורדה בן שאול שמינתה קודמתו בתפקיד - למרות הצהרתו כי יחזיר את ועדת האיתור. גורמים במערכת מתרעמים על קיבוע המינוי הזמני 
מערכת ice | 
יואב קיש (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
שר החינוך יואב קיש החליט לפני החג על הארכת מינויה של ד"ר ורדה בן שאול מאוניברסיטת בר־אילן לתפקיד מ"מ מנכ"ל המל"ג, מינוי זמני שהחל עוד בתקופתה של קודמתו שרת החינוך לשעבר, יפעת שאשא-ביטון.
החלטתו של השר מפתיעה לאור העובדה כי המינוי הזמני נערך אצל קודמתו בתפקיד, והאישור להארכת המינוי הזמני של מ"מ מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה העניקה היועמ"שית דאז. נזכיר: כבר ארבע שנים אין מנכ"ל קבוע למועצה להשכלה גבוהה והארגון מתנהל למעשה מאז רק עם ממלא מקום - ארגון שאמון על תקציב של 13 מיליארד שקל.
 
המנכ"לית הזמנית הראשונה, מיכל נוימן, מונתה אי שם בינואר 2020. לאחר כשנתיים בתפקיד החליטה שרת החינוך דאז, שאשא-ביטון, למנות את ד"ר ורדה בן שאול למ"מ מנכ"ל המל"ג. מינויה הפתיע לאור העובדה כי תנאי הסף של ועדת האיתור דאז היו לבעל תואר אקדמי באחד מהתחומים הבאים: כלכלה, מינהל עסקים, משפטים, ראיית חשבון, מינהל ציבורי, הנדסה, לימודי עבודה - ואילו בן שאול בעלת תואר ראשון ושני במדעי החיים ובביוכימיה, היינו בלי ניסיון בתחומי תקציב ופיננסיים כמתבקש ממנכ"ל האמון על תקציב עתק. כמו כן, תפקידה האחרון בארגון של בן שאול היה סמנכ"לית להערכת איכות והבטחתה - ובארגון היו שהרימו גבה על כך שוועדת האיתור הכירה בכך כניסיון ניהולי בכיר לתפקיד המנכ"ל לפי דרישות הסף.
כאמור, המועצה להשכלה גבוהה והות"ת מתנהלים ללא מנכ"ל קבוע מאז יוני 2019, אז פרש לאחר שנה בלבד מתניהו אנגלמן שכיהן לאחר מכן כמבקר המדינה. שר החינוך יואב קיש הצהיר בינואר האחרון שבכוונתו לחדש את פעילות ועדת האיתור שנעצרה טרם כניסתו למשרד בעקבות הבחירות. ההחלטה על פיזור הוועדה התקבלה על ידי היועמ"שית עקב פיזור הכנסת. בוועדה כבר בחנו מועמדות של כמה מועמדים בהם מאיר בינג, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר ומנכ"ל המשרד לשוויון חברתי, ויובל אדמון, סגן ראש המועצה הלאומית לכלכלה.
כך או כך, קיש החליט לדחות את ההכרעה ולא לקדם מועמדים אחרים, וכאמור החליט להאריך לפני החג את כהונתה של בן שאול בתפקיד. 
גורמים במערכת תמהו על ההחלטה לאור ניסיונה של בן שאול והחשש כי הארכת המינוי למעשה מקבעת את תפקידה ובכך ופוגעת, לכאורה, בשוויון הזדמנויות של מועמדים אחרים שירצו להתמודד על תפקיד המנכ"ל. היו כאלה שהציעו שהיה עדיף אם לא הייתה הארכה למנוי הזמני אלא להעביר את הסמכויות גם ליו"ר הות"ת עד שימצא מינוי קבוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה