קריירה ולימודים

עיתונאי "הארץ" מוגנים מהתעמרות? זה התקנון החדש שנקבע

הארץ-TheMarker וארגון העיתונאים והעיתונאיות סיכמו על אימוץ תקנון למניעת התעמרות בעבודה, התקנון נועד להגדיר ולמנוע מקרי התעמרות בעבודה ולקבוע את דרכי הטיפול בתופעה
מערכת ice | 
הארץ ו-TheMarker (צילום סריקה)
הנהלת קבוצת "הארץ", עם ועד העיתונאיות של הארץ וארגון העיתונאים והעיתונאיות סיכמו על אימוץ תקנון למניעת התעמרות בעבודה, בהתבסס על נוסח התקנון למניעת התעמרות בכלי תקשורת שגובש על ידי הצוות של הארגון, ובהתאם להסכם הקיבוצי שנחתם לפני מספר חודשים. תהליך התאמת והטמעת התקנון היה בשיתוף פעולה מלא בין הנהלת "הארץ" ובין ועד העיתונאיות בקבוצה.
התקנון נועד להגדיר ולמנוע מקרי התעמרות בעבודה ולקבוע את דרכי הטיפול בתופעה. התקנון מגדיר בין היתר התעמרות בעבודה כהתנהגות חוזרת ונשנית כלפי אנשים, במספר אירועים נפרדים, שיש בה כדי ליצור סביבה עוינת במסגרת העבודה - ומפרט את סוגי ההתנהגויות שניתן להגדירם כהתעמרות כזו.
 
מנכ"ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות אלי גרשנקרוין: "אנחנו מברכים את קבוצת ׳הארץ׳ על הצעד החשוב ורואים בו צעד משמעותי לקידום נורמות של סביבת עבודה ראויה ונטולת התעמרות. כאשר עיתונאי או עיתונאית מפוחדים, מאוימים, מבודדים, או מרגישים שסמכויותיהם הוצרו – שיקול דעתם המקצועי עלול להיפגע. סכנה זו לחופש העיתונות מחייבת מאבק בלתי מתפשר בהתעמרות".
ארגון העיתונאים והעיתונאיות יזם את כתיבת התקנון למניעת התעמרות בכלי תקשורת בעקבות שורת פרסומים של מקרי התעמרות שפורסמו בכלי התקשורת השונים. את התקנון גיבשו צוות מומחים ובהם: ד"ר אורית קמיר, משפטנית בכירה ומומחית למניעת התעמרות בעבודה; הפסיכולוג התעסוקתי איתן מאירי, מומחה בטיפול בנפגעי התעמרות; ענת סרגוסטי, אחראית חופש העיתונות בארגון העיתונאים והעיתונאיות; עו"ד ד"ר מורן סבוראי;  זיו ברקוביץ', רכזת איגוד מקצועי בארגון העיתונאים והעיתונאיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה