קריירה ולימודים

יום השיבוש הלאומי: זה המוסד האקדמי שהודיע על הצטרפותו למחאה

נשיא המרכז האקדמי למשפט ולעסקים, פרופ׳ יורם בלשר: "כביטוי לחרדה ולדאגה מחלום הבלהות המתרחש לנגד עינינו, אנו נאפשר לסגל עובדי המרכז אשר ישתתפו במחאות 'יום השיבוש הלאומי' ביום שלישי 11.7 להעדר מעבודתם"
מערכת ice | 
מחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
המרכז האקדמי למשפט ולעסקים הודיע על הצטרפותו ליום השיבוש שמתוכנן למחר, שלישי ה-11.7.  נשיא המרכז, פרופ׳ יורם בלשר הוציא איגרת לסגל המרצים, סגל המנהלה ולסטודנטיות וסטודנטים במרכז שלשונה:
"מדינת ישראל ניצבת בפני מפנה גורלי בחברה, במבנה השלטון ובאופי השלטון כאשר צעד מעשי מתוכנן כבר היום – ביטול עילת הסבירות. כאזרחי המדינה, משמאל ומימין, אנו עדים לתחילת מימוש תהליך של שינוי משטר בישראל, ועולה החשש שעם השלמתו, ישראל עשויה להפוך למשטר דיקטטורי ומגילת העצמאות תהפוך למסמך מוזיאוני היסטורי שבינו לבין המציאות החדשה אין דבר.
משמעות מהלך ביטול עילת הסבירות היא ביטול הסכר היחיד והאחרון לאיזון בין הכוח השלטוני לבין מעמדו של בית המשפט בכל הנושא של מינויים, פיטורים והגדרת תפקידים בשרות ובמנהל הציבורי. הדוגמה הממשית היא אפשרות לפטר את היועצת המשפטית לממשלה, וכך מינוי ופיטורים של יועצים משפטיים, מנכ"לי משרדי ממשלה לרבות בעלי תפקידים מרכזיים במערכות השלטון שלנו.
מינוי 'אנשי שלומנו', פעילים פוליטיים חסרי כישורים מהציבור 'הנכון', אשר ימונו אך ורק בגלל השתייכותם לציבור אומרי ה״הן״ – כל אלה ועוד, הם תרחישים אפשריים במדינה שבה הוסרו כל מנגנוני האיזון, הפיקוח והבקרה כנהוג בדמוקרטיות בעולם. זו לא זכותנו להתריע, להזהיר ולזעוק מעל כל במה אפשרית – זו חובתנו האזרחית!
 
כביטוי לחרדה ולדאגה מחלום הבלהות המתרחש לנגד עינינו, אנו נאפשר לסגל עובדי המרכז אשר ישתתפו במחאות 'יום השיבוש הלאומי' ביום שלישי 11.7 להעדר מעבודתם. הבחינות המתוכננות למחר – תתקיימנה במועדן. סטודנטיות וסטודנטים אשר יבחרו שלא להיבחן מחר (11.7) יכלו לעשות כן.
תקווה גדולה בליבנו שתימצא הדרך לעצור את התהליכים הדורסניים, אשר קורעים את העם והחברה בישראל לגזרים, ולהגיע להסכמות בציבור במדינה. למען עתיד המדינה שלנו, למען ילדינו והדורות הבאים, נעשה כל שביכולתנו לאחות את השברים ולצאת מחוזקים מהמשבר הלאומי המאיים על עצם קיומנו. תודה לכם״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה