קריירה ולימודים

טלטלה בידיעות אחרונות: העיתונאי הבכיר ב-ynet הולך הביתה

ל-ice נודע כי בכיר העיתונאים בידיעות, אטילה שומפלבי, מסיים את תפקידו. מי שנחשב כבר שנים לדמות המובילה מפנה את עמדתו בעקבות החוזה החריג שלו ולא בשל חוסר שביעות רצון מעבודתו
כפיר אדר |  6
בניין ידיעות אחרונות (צילום ויקיפדיה, freepik)
בצל הסכסוך בין ועד העובדים בקבוצת "ידיעות אחרונות" ובין ההנהלה, ל-ice נודע כי בכיר העיתונאים בידיעות, אטילה שומפלבי מסיים את תפקידו. מי שנחשב כבר שנים לדמות המובילה מפנה את עמדתו ולא בשל חוסר שביעות רצון מעבודתו כפי שנמסר ל-ice מגורם המעורה בהליך הקיצוצים.
לדבריו של אותו גורם, הסיבה היא משכורתו הגבוהה בלבד, שכן שומפלבי הוא אחד המשתכרים הבכירים של ידיעות אחרונות. מתברר שגם כתבת ותיקה נוספת מהמערכת משלמת מחיר על החוזה החריג שלה ועשויה לסיים את תפקידה. שניהם אגב טרם קיבלו הודעה רשמית על כך.
כזכור, רק אתמול (שלישי) הוועד שיגר מכתב חריף להנהלה בעקבות תוכנית הקיצוצים המסתמנת לקראת האיחוד בין מערכות הפרינט של ידיעות ומערכת הדיגיטל של ynet,  במכתב טען הוועד כי מדובר בצמצומים ניכרים שעתידים להתחיל אחרי החגים, אך הקבוצה עדיין לא גיבשה תוכנית שעליה יהיה ניתן לנהל משא ומתן. בפועל מוערך כי מעל 115 תקנים עתידים להתבטל, ובהם עובדים העוסקים בכתיבה, עריכה, גרפיקה, הפקה ועוד. על כן, תחילה בוועד ביקשו לקבל מההנהלה את התוכנית המלאה לאיחוד בין המערכות, אך זו לא התקבלה.
 
עוד במכתב דרש הוועד לצמצם את היקף המפוטרים, לשפר את הסכמי הפרישה ולמנוע פיטורים נוספים אחרי המהלך המתקרב. אף שטרם ידוע באילו פעולות הוועד ינקוט אם לא יקבלו את מבוקשם, כן נרמז על כך שיוכרזו צעדים ארגוניים שמטרתם להביא את ההנהלה לשולחן המו"מ. 
נזכיר כי לפני כחודש 150 עיתונאים שעובדים בקבוצה השתתפו בישיבת חירום שערך ארגון העיתונאים והעיתונאיות בעקבות ההודעות על הפיטורים המתקרבים. בישיבה זו הוחלט כי יוכרז על סכסוך עבודה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תודה לאל שכל אילו שדחפו את התו הירוק ישלמו את המחיר (ל"ת)
    נתי 09/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ניקנקו אותך
    אבי 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יצאת פיתה
    סגור
  • 2.
    הכסף לשלם לשקרנים מתחיל להיגמר (ל"ת)
    חחחחח 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אנחנו אמורים לנחש מי העיתונאי? איזה מין אתר אתם (ל"ת)
    אין שכל אין דאגות 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    16 0
    סגור
  • באייס זה לא יקרה
    תודה לאל 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי אין פה עיתונאים
    סגור
  • עיתונאית נוספת
    עייש 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Yet יורים ברגל של עצמם
    סגור