כסף וצרכנות

חופשת לידה במילואים? אלה ההטבות והמענקים שבדרך

אמש התקיים דיון נוסף בלשכתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ובו סוכמו מספר הטבות נוספות שיצטרפו למעטפת המילואים במסגרת תוכנית המיליארדים
שירה יום טוב |  2
אילוסטרציה (צילום pexels, shutterstock)
מגוייסי המילואים שממשיכים למלא בימים אלה את השורות במערכה מצפון ומדרום, צפויים לקבל שורה של הטבות נוספות למעטפת התמיכה. תוספת ההטבות הנוכחית תתמקד בבנות זוג של מילואימניקים שהיו בחופשת לידה בתקופת המילואים, וכן בקהל העצמאים.
בדיון שהתקיים אתמול בלשכת שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ובו נכחו גם אנשי משרד האוצר וקרן הסיוע של צה"ל ומשרד הביטחון, סוכם על הרחבת מענק חופשת הלידה, מתן הטבות מס על דמי לידה, והרחבת הפיצוי לעצמאים.
הרחבת מענק הלידה של אשת מילואימניק, תתבצע כך שאשה שבעלה גוייס למילואים, וחופשת הלידה שלה הסתיימה בתוך תקופת המילואים או עד חודש מסיום תקופת המילואים תקבל את המענק בין אם האריכה את חופשת הלידה ובין אם לא, כך שלכל אשת מילואימניק יהיה לפחות חודש חופשת לידה בנוכחות הבעל בבית.
 
נוסף על כך, מענקי חופשת הלידה וחלף דמי האבטלה יהיו בסכומים נטו וכי במידה ורשות המיסים תחליט כי הם חייבים במס, המס יגולם וישולם על ידי האוצר.

בעניין פיצויי העצמאים, סוכם כי אלו ינתנו החל מחודש ינואר במסלול מחזורים מלא על ידי רשות המיסים ולתקופה של חצי שנה לאחר השחרור הראשון מצו ה-8, צעד שמטרתו למנוע הפסדים עתידיים שנגרמו כתוצאה משירות המילואים הממושך.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "כפי שהצהרתי, אנחנו משנים סדרי עדיפויות ושמים את המילואימניקים בראש. השקנו תכנית של תשעה מילארד שקלים למילואימניקים ואנחני כל הזמן לומדים ומשפרים אותה תוך כדי תנועה. נמשיך בעזרת השם בחיזוק המעטפת למשרתי המילואים, עד לניצחון".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מישהו יודעת למי פונים בעניין ההטבות החדשות?
    דיקלה 03/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקרן לסיוע לא מכירים בהם נכון להיום ..
    סגור
  • מצטרפת לשאלה (ל"ת)
    לירון 04/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור