כסף וצרכנות

אפל מסתבכת: תאלץ לשלם חצי מיליארד יורו, וזו הסיבה

סוגיית התחרות בגזרת שירותי המוזיקה וההאזנה, מתבשלת לכדי קנס עצום בגובה 500 מיליון יורו, בעקבות הגבלות היישומים שמטילה אפל על שירותי מוזיקה מתחרים
שירה יום טוב | 
אפל (צילום shutterstock)
הנציבות האירופית צפויה לקנוס את אפל כ-500 מיליון יורו (539 מיליון דולר) בגין הפרות לכאורה של חוקי התחרות של האיחוד האירופי, כך דווח אמש מעבר לים על ידי ה"פייננשל טיימס" ביום ראשון, תוך ציטוט של מקורות בעלי ידע בנושא.
בריסל פתחה לראשונה בחקירה על האשמות שאפל הפריעה לשירותי מוזיקה חיצוניים במכשיריה והעניקה העדפה לשירות Apple Music. מי שהגישה תלונה רשמית לרגולטרים היא חברת שירותי ההשמעות Spotify, כבר ב-2019.
באיזורים רבים, וגם בישראל, חוקי ה-App Store של אפל אוסרים על חברות כמו Spotify לחייב משתמשים עבור מינויים ישירות בתוך האפליקציה שבמכשירים הניידים שלהם. כדי לרכוש מנוי ספוטיפיי ולהשתמש בו באייפון, משתמשי אייפון נאלצים לפתוח את המנוי בתשלום במכשיר שאינו סלולארי, ועם המנוי המשודרג הקיים להתחבר במכשיר האייפון. השיטה הזאת, לפי החקירה, גורמת להם להעדיף את שירות החיוב של אפל App Store, כאשר מדובר בקיצוץ של עד 30%.
בריסל האשימה רשמית את אפל בחקירה אנטי-תחרותית ב-2021, אך צמצמה את היקף החקירה בשנה שעברה, ונטשה את האשמה של דחיקת מפתחים להשתמש במערכת התשלום בתוך האפליקציה שלה.
הגרסה האחרונה של הבדיקה התמקדה בשאלה האם אפל הגבילה אפליקציות מלהודיע ​​למשתמשים על חלופות מנוי זולות יותר מחוץ לחנות האפליקציות המקורית שלה ובכך הפרה את חוקי התחרות של האיחוד האירופי.
 
ממצאי החקירה יובילו לכך שהנציבות תאשים את אפל בניצול לרעה של מעמדה העוצמתי ותאסור על "תנאי המסחר הלא הוגנים" שלה בנוגע למדיניות המנויים לשירותי המוזיקה שלה, אמרו מקורות ל-FT.
אם יוטל, הקנס יהיה אחד מהעונשים הכספיים המהותיים ביותר שהטיל האיחוד האירופי על חברת טכנולוגיה גדולה. נזכיר כי הסיפור הזה מתעורר שוב כשברקע סדרה של קנסות גדולים שהוגשו נגד גוגל
.
בעבר אפל עמדה בפני קנסות על התנהגות הגבלים עסקיים בעבר, אך כא מדובר בקנס הראשון שעלולה לספוג מבריסל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה