כסף וצרכנות

בשורה אדירה לישראלים: המהלך שישבור את שוק מכשירי החשמל

משרד האנרגיה מפרסם תיקון חוק, שבאמצעותו יתאפשר קו ייבוא מקביל למכשירי חשמל ביתיים. המשמות: חיסכון של מאות שקלים לצרכן
שירה יום טוב | 
מוצרי חשמל (צילום shutterstock)
משרד האנרגיה והתשתיות פרסם בסוף השבוע תיקון לחוק "מקורות אנרגיה" במסגרתו יתאפשר מסלול ייבוא נוסף בו ניתן יהיה לייבא מוצרי חשמל לישראל גם על בסיס הוכחת שיווק המוצרים באירופה.
עד היום נדרשה הוכחה כי מוצרי החשמל המיובאים עומדים ברגולציה האירופית. המהלך יקל באופן משמעותי על יבואני מוצרי החשמל, בדגש על יבואנים מקבילים, יפחית עוד יותר את הרגולציה בייבוא מוצרי חשמל, יוריד את עלויות הייבוא ויגדיל את התחרות בשוק. יש להדגיש כי מדובר במסלול ייבוא נוסף על זה הקיים כיום.  
מדובר בצעד שממשיך את אימוץ הרגולציה האירופית על ייבוא מוצרי חשמל, שהושלם בשנת 2023 בהובלת משרד האנרגיה והתשתיות. כיום, מסלול הייבוא של מוצרי חשמל מבוסס על הרגולציה האירופית וכל אישורי הייבוא מתקבלים באופן אוטומטי באמצעות מערכת מחשוב ייעודית שפותחה עבור הרפורמה. מערכת זו פועלת בשילוב עם מודל ניהול סיכונים מתקדם, המאפשר פיקוח ואכיפה יעילים בשווקים. 
תיקון החוק יביא להשלמה של הרפורמה בשוק מכשירי החשמל בישראל, הנאמד במעל ל-10 מיליארד שקלים בשנה. הרפורמה מביאה להוזלת עלות ייבוא מכשירי חשמל, מגבירה את התחרות במשק ומקלה על ייבוא מקביל של מכשירים. בנוסף, בזכות הרפורמה מגיעים לישראל מכשירי חשמל עם רמת נצילות אנרגטית גבוהה יותר, דבר שיביא לצמצום צריכת החשמל של משקי הבית המוערכת בכ-350 שקליםז/ד בשנה והקלה ביוקר המחיה. כמו כן, בזכות הרפורמה תקטן צריכת החשמל של מדינת ישראל בכ-3טרה-וואט שעה בשנת 2030, השקולים לכמות החשמל שמייצרת תנחת כח בינונית המונעת בגז טבעי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה