כסף וצרכנות

רמי לוי או יוחננוף? זו הרשת שהעלתה מחירים במאות אחוזים

סקירת מחירים חדשה לפני תחילת המלחמה, ונכון לתקופה הנוכחית, מעלה תמונה עגומה ביחס למגמה שמשפיעה לכולנו על הכיס. כך זינקו המחירים ברשתות הדיסקאונט
שירה יום טוב |  1
הרשת הזולה בישראל (צילום אילוסטרציה AI)
ברקע הדיונים בועדת הכלכלה להגשת חוק שיגביל את עליות מחירי המוצרים החיוניים בשעת המלחמה, ערכנו  בשיתוף המכון לחקר הקמעונאות מספר מדגמים לבחינה אילו מוצרים ומותגים מציגים פערים גבוהים במיוחד ומצאנו שהזינוק נמצא דווקא במוצרים שפחות בולטים לנו ברשימת הקניות והמותגים של היצרניות שלא מככבות בכותרות כמו המותגים הגדולים, דווקא אלו המותגים שזינקו ביחס לא פרופורציונלי.
מדובר בפער של עשרות אחוזים במחירי מוצרים בהשוואה למחירים שהוצגו באוקטובר אשתקד - רגע לפני המלחמה. הרשת שהציגה את השינוי החריג ביותר היא יוחננוף, אך לצידה גם בכלל הרשתות הדיסקאונט, תופעת זינוק המחירים לא פסחה. נציין כי חלק ממחירי המוצרים שנמדדו באוקטובר, הושפעו ממבצעי החגים.
 
באושר עד נדגמו נקניקיות מן הצומח של זוגלובק, שימורי אפונת גינה של יכין ועלי גפן ממולאים באורז של חברת וילי פוד. מחירי המוצרים הללו עלו מחודש אוקטובר - טרום המלחמה, ועד כה בשיעור של בין 40% ל-89%, פער שניכר בהחלט במחיר המוצרים.

בקרפור מרקט נמצאו פערים דומים עם עליות מחירים של בין 40% ל-90% במוצרים שנדגמו ובהם תה ירוק של ליפטון, רכז עגבניות פריכוז (240 גרם) ויוגורט ביו קרמי של מולר.

רמי לוי שמצליחה לשמור על מקומה כרשת שמציעה את הסל הזול ביותר, לא נשארה מחוץ לחגיגת העלאות המחירים, וגם כאן נרשמו פערים של עשרות אחוזים במחירי מוצרים לעומת תקופת טרום המלחמה. למשל על מלח הימלאיה 250 גרם של מלח הארץ, תשלמו בתקופה הנוכחית כפול מהמחיר ששילמתם באוקטובר.

בשופרסל עד כה נרשמים שיעורי עליות נמוכים יותר מאלו של רשתות הדיסקאונט האחרות, ועדיין לא מדובר בהורדת מחירים חלילה. לדוגמה,בורקס מים תורכי גבינה ותרד של יורו עלה לפני המלחמה 9.26 שקלים, ואילו כעת מחירו ברשת עומד על כמעט 16 שקלים.
ויקטורי מציגה עליה של בין 56% ל-79% במוצרי הקצה שנמדדו. על קוביות סלק ולימון של יכין שילמתם לפני המלחמה 5.07 שקלים, כשכעת מחיר המוצר עומד על 9.09 שקלים. חטיף כיפלי נמכר באוקטובר ב-4.42 שקלים לעומת 6.90 שקלים כעת.

הרשת שהעלתה מחירי מוצרים בפער הדרמטי ביותר היא יוחננוף עם לא פחות מ-223% פער שנרשמו במדידה של המוצר אטריות דקות אסם 400 גרם. באוקטובר רכשתם את המוצר במחיר של 1.9 שקלים, ואילו כעת מחירו עומד על 6.15 שקלים ברשת. מחירה של פסטה רוזה מסדרת דלישס הוכפל ועומד כעת על 6.15%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חמדנים
    רווה 03/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היבואנים ורשתות המזון ניצלו כי תשומת הלב של הציבור נתונה למלחמה ולקיום הפיזי והעלו מחירים באופן דרמטי על הציבור לזכור ולא לשכוח. על המדינה להפעיל באופן יצירתי אופציות שיפגעו בחמדנים ועל הציבור בהזדמנות הקרובה כשיפנה מעט מהמלחמה להפגין בגדול נגד מעלי המחירים.לזכור ולא לשכוח. זה כבר בלתי אפשרי להתקיים כך. חמדנים מנוולים בזמן מלחמה בגדו בציבור.
    סגור