כסף וצרכנות

חומרים מסוכנים ודליקים: כך תוודאו שהתחפושת שבחרתם בטוחה לילדיכם

חג פורים מתקרב בצעדי ענק ואיתו המנהג האהוב והנפוץ שכבר חודשים מעסיק את ההורים בישראל. בין אם רכשתם תחפושת או החלטתם להכין - כך תוודאו את בטיחותה
שירה יום טוב | 
פורים (צילום shutterstock)
יום התחפושות הולך ומתקרב, ויחול בשבוע הבא במסגרות החינוך ברחבי הארץ, כאשר ביום ראשון ושני שלאחריו יצויין חג הפורים על מנהגיו, ובהם כמובן מנהג התחפושות שאהוב על ילדים ומבוגרים כאחד.
מקורות שונים של תחפושות שהפכו פופולאריים בשנים האחרונות, לא תמיד מאפשר מעקב של מכון התקנים הישראלי, ומדובר בסוף בתלבושת שתשמש את ילדיכם לאורך כמה שעות, כך שהדגש על בטיחות התחפושת חשוב במיוחד.
פורטל הבטיחות למוצרי צריכה של משרד הכלכלה מדגיש את הסעיפים החשובים ביותר שיש לבדוק בתחפושת שבחרתם, בין אם מדובר בתחפושת בהכנה ביתית בה אתם בוחרים את המוצרים בהם תשתמשו, ובין אם מדובר במוצרים שהזמנתם בייבוא אישי מאתרי סחר בינלאומיים שלא תמיד מקפידים על פיקוח בטיחות למוצריהם.
החלטתם להיות מקוריים ולהכין תחפושת בבית? אלה כללי הבטיחות שעליכם לפעול לפיהם
בדים ואביזרים עשויים להיות בעלי קצב בערה גבוה, כך שבבמקרה של חשיפה לאש קצב ההתקלחות יהיה גבוה מאד. כמו כן, חשיפה לחומרים כימיים הנמצאים בבדי התחפושת ובאביזרים עלולה לגרום להרעלה ויש לוודא את בטיחות המוצרים לשימוש.
חלקים קטנים העלולים להינתק מהתחפושת או לולאות ארוכות העלולות להיכרך סביב צוואר הילד ומהווים סכנת חנק. מסכות ללא שדה ראיה רחב עלולות לגרום לנפילה וכן תחפושות מסורבלות שאינן נוחות לשימוש. פציעה עלולה להיגרם מפינות חדות ועוד אלמנטים חדים.
 
בהכנת תחפושות, יש להימנע משימוש בחומרים דליקים כמו - נוצות, צמר גפן, בדים סינטטיים דקים, שערות ופלומות שעלולים להתלקח בקלות. יש להימנע משימוש בדבקים, צבעי שמן ותרסיסי צבע המסומנים כמכילים "רעל".
הזמנתם תחפושת מעלי אקספרס? כך תוודאו את בטיחותה לילדכם
אין להשתמש ברכיבים קטנים שניתן להסירם, צעיפים, שרוכים ארוכים וסרטים אלסטיים, או כל תוספת לתחפושת אשר עלולה לגרום לחנק או לפגיעות אחרות בילד.
הימנעו מתחפושת מסורבלת העלולה לגרום להסתבכות, נפילה ואי נוחות. מסכות ותחפושות לילדים מתחת לגיל 3 שנים, צריכות להיות ניתנות להורדה מהירה מהראש ומגוף הילדים בעת מצב חירום.
יש לבדוק האם האתר מספק מידע על התאמת התחפושות לדרישות התקן האירופאי EN-71, שעליו מבוסס התקן הישראלי, משכן תחפושות שנקנו בחו"ל דרך אתרי אינטרנט לא עוברות בדיקות מעבדה בשלב היבוא להתאמה לתקן הישראלי הרשמי 562.
יש לשים לב, האם מצוינת על המוצר מגבלת גיל או אזהרות אחרות. במידה וקיים חוסר וודאות לגבי התאמתו של המוצר לתקן אירופאי EN-71, יש לפנות לאתר בבקשה לפרטים נוספים.
כמו כן מומלץ לשים לב לביקורות של לקוחות אחרים בחנות האינטרנט, שבמקרים רבים יכולים לצייר תמונה ברורה יותר לגבי איכות המוצר והעמידות שלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה