כסף וצרכנות

הזמנתם תחפושת מעלי אקספרס? בדקו שהיא לא מסוכנת לילדכם

אם אתם מהחרוצים שהזמינו כבר לפני כמה חודשים או שנזכרתם בשבועות האחרונים, התחפושת שהזמנתם ככל הנראה לא עברה אישור של מכון התקנים. איך אפשר בכל זאת לוודא את בטיחותה?
שירה יום טוב | 
חגיגות פורים (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
בעוד ארבעה שבועות נחגוג את חג הפורים במסגרות החינוך ובבית. יחד עם משלוחי המנות ואירועי העדלאידע שייערכו בכפוף להוראות פיקוד העורף, מנהג התחפושות מעסיק הורים רבים כבר שבועות וחודשים אחורה במטרה לרכוש תחפושת במחיר הזול ביותר.
אם פעם היינו מחכים בכליון עיניים לעלון של שושי זוהר, האפשרויות הרבות להזמנה אונליין שעומדות בפני הצרכן הישראלי הביאו איתם את תופעת הזמנת התחפושות מעלי אקספרס, שיין ואתרי סחר דומים. המקדימים מזמינים כבר בתקופה שלפני ליל כל הקדושים ומנצלים את המבצעים בקטגוריה, והחל מחנוכה מדובר כבר בנוהל די נפוץ. 
רגע לפני המדידות האחרונות, זה הזמן להזכיר כי בכל הקשור לתחפושות הנרכשות באתרי אינטרנט, מדובר בשטח אפור מבחינת תקינת בטיחות, שכן סביר להניח שהן אינן נבדקות על מכון התקנים הישראלי, בניגוד לתחפושות שנמכרות על ידי משווקים ויבואנים כאן בחנויות.
כדי לשמור על בטיחות ילדיכם בחג התחפושות, מומחי מכון התקנים מפרסמים כללי אצבע חשובים לבחינת בטיחות התחפושת שרכשתם. לדבריהם, יש להעדיף תחפושות שאינן מכילות חלקים קטנים העלולים להיתלש. הימצאות של חלקים קטנים כאלה עלולה לגרום לסכנת חנק, במיוחד בפעוטות וילדים קטנים.
 
דגש חשוב נוסף נוגע לקטגוריה שדווקא אהובה במיוחד על מכורי האונליין. במכון התקנים ממליצים להימנע מזקנים, פאות, שפמים והינומות, כאשר מוצרים אלה, שלא ידוע טיב החומר ממנו מיוצרים, עלולים להעמיד את המשתמש בסכנת התלקחות.

כך או כך, באשר לתחפושות שנרכשו בתהליך יבוא אישי, יש לנהוג במשנה זהירות ולהקפיד שהילד המחופש יהיה בהשגחה מתמדת, וזאת מאחר ולא ידועה איכות ובטיחות התחפושת. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה