בארץ

פורים בצל המלחמה: מומחים מזהירים מפני צעצועי דמוי נשק

מומחי מכון התקנים קוראים לציבור להקפיד הקפדה יתרה בכל הקשור בשימוש צעצועים דמויי כלי נשק, נפצים, פיקות ועוד בפורים הקרוב. בנוסף מזהירים מפני תחפושות ביתיות: לנסות שלא להשתמש בחומרים דליקים השנה

מערכת ice | 
חגיגות פורים (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
חג פורים יהיה החג הראשון שנחגוג בצילה של מלחמת "חרבות ברזל", כשכבר המלחמה השתלטה על החג עצמו כשהתחפושת שהכי נמכרת השנה היא תחפושת דובר צה''ל לילדים. עם זאת, מומחי מכון התקנים מזכירים כי צעצועים דמויי כלי נשק אמיתיים הינם אסורים לשיווק. מוצרים אלו מצריכים בקרה של הוועדה לצעצועים מסוכנים.
בשימוש נכון וסביר פיקות וקפצונים לא יפיקו רשף, להבות או ניצוצות שעלולים לגרום לפגיעות בעיניים. חשוב מאוד לוודא שאריזת פיקות נפץ תישא אזהרות לגבי השימוש בהם וכן לוודא כי שם היצרן והיבואן מופיעים באופן ברור. בנוסף, מומחי מכון התקנים מזכירים כי אין לירות פיקות ודומיהן בקרבת האוזניים והעיניים ובמקומות סגורים כגון כיתה או בית כנסת.
 
בכל הקשור לתחפושות הנרכשות באתרי אינטרנט, שסביר להניח שהן אינן נבדקות ע״י מכון התקנים הישראלי, אז עלינו לנקוט במשנה זהירות למען ביטחון הילדים:
מומלץ לקנות תחפושות שאינן מכילות חלקים קטנים מחשש לסכנת חנק. מומלץ גם להימנע מזקנים, או פאות ארוכות מסכנת התלקחות.
כמו כן, בעת הכנת תחפושות ביתיות יש להקפיד על שימוש בחומרים שאינם דליקים כגון צמר גפן, נוצות טבעיות ויריעות מפלסטיק, אלו דוגמאות לחומרים שעלולים להיות דליקים. המסכות חייבות להיות עם פתחי אוורור כדי למנוע חנק. יש לוודא כי המסכה מותאמת לפנים של הילד ופתחי האוורור של האף, העיניים והפה נמצאים במקום המיועד להם. עדיפה מסכה ללא אלמנטים גולשים היכולים להידלק ללא ידיעת הילד. 
בנוסף להכל, כמובן שיש לנהוג במשנה זהירות עם כל סוגי התרסיסים בפורים הקרוב: ספריי לשיער, ספריי שלג וכדומה, אין לרסס על הפנים, על הגוף או בקרבת מקור אש, כמו סיגריה דולקת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה