בארץ

ברקע המלחמה: מה יקרה לחגיגות פורים ברחבי הערים בישראל?

בעקבות מלחמת חרבות ברזל, עיריות רבות הודיעו כי "יצניעו" את אירועי הפורים שיתקיימו בחודש הבא. עיריית חולון, אשר מקיימת מדי שנה את העדלאידע הגדולה ביותר בישראל, מסרה: "אין זה נכון לערוך אירוע כה גדול ושמח בזמן זה". ומה יקרה בשאר הערים?
מערכת ice | 
פורים (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
המלחמה המתמשכת בין ישראל לחמאס גרמה לביטולם של אירועי תרבות רבים. אחת החגיגות הגדולות והאהובות ביותר אשר מתקיימות מדי שנה בישראל היא העדלאידע, אשר במהלכה מתקיימת תהלוכת תחפושות והפנינג בערים בכל רחבי הארץ. עם זאת, עיריות רבות הודיעו כי יבטלו את החגיגות מפאת המצב הביטחוני הרגיש בישראל, ביניהן גם עיריית חולון, שמקיימת מדי שנה את התהלוכה המפורסמת ביותר.
מהעירייה נמסר: "העירייה סבורה שבמצב זה אין זה נכון לערוך אירוע כה גדול ושמח כאשר משפחות רבות כל כך חרדות ליקיריהן החטופים, ואחרות כואבות על יקיריהן שנפלו", אמרו בעיריית חולון. "במקום העדלאידע תערוך העירייה אירועי פורים לתושבים בכמה מוקדים בעיר".
 
עם זאת, ירושלים דווקא כן תקיים את אירועי פורים כפי שהיא עושה בכל שנה. בתל אביב לא קיבלו החלטה בנוגע לחגיגות, ובגבעתיים הוחלט על קיום כמה אירועים צנועים במתכונת קהילתית, כמו גם בראשון לציון. עיריית רחובות תקיים מופע פורים בין השעות בפארק המייסדים, בהשתתפות יובל המבולבל, להקות מקומיות וליצנים. ערים נוספות שהודיעו כי יקיימו את האירועים אך בדרך צנועה ומסורתית יותר הן יבנה, חדרה ומודיעין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה