כסף וצרכנות

גם משלוחי המנות התייקרו השנה: זו הרשת הזולה ביותר

ברקע לא מעט חברות שהודיעו על העלאת מחירי המוצרים שלהם, המועצה לצרכנות בוחנת את מוצרי סל משלוח המנות הפופולארי, ומציגה ממצאים מאכזבים. באיזו רשת תרכשו את סל המוצרים הזול ביותר למשלוח מנות?
שירה יום טוב | 
משלוחי מנות (צילום shutterstock)
לקראת פורים, המועצה לצרכנות ערכה בדיקה מיוחדת של סל משלוחי מנות המורכב מתשעה מוצרים פופולריים: אוזני המן במילוי שוקולד במשקל (מחיר לקילו)- (הזול בקטגוריה), אצבעות שוקולד במילוי קרם חלב קינדר 16 * 12.5 גרם, בייגלה שמיניות כעכים חטיף אפוי עם מלח אסם 400 גרם, ביסלי חטיף חיטה בטעם גריל אסם 70 גרם, במבה קלאסי חטיף בוטנים אסם 80 גרם, בפלות ופלים בטעם שוקולד עלית 500 גרם, חטיף תפוח אדמה חבורת דובונים אסם 40 גרם, יין אדום יבש יקבי סגל 750 מ"ל ושוקולד פרה חלב עלית 100 גרם.
מדובר באותו הסל שנבדק גם בשנה שעברה טרום פורים וביחס למחירים שנבדקו בתאריך 11.3.2024. המחירים הם נתוני ממוצע כולל מבצעים, ללא מבצעי אשראי ושל רשתות ותתי רשתות שמשדרות לאתר פרייסז. על פי ממצאי הבדיקה, הסל התייקר ב6% מעלות ממוצעת של 117 שקלים למחיר ממוצע של 124 שקלים בממוצע.
קילו אוזני המן במילוי שוקולד עלה ב5% לעומת שנה שעברה בממוצע. המוצרים בהם נרשמה העלייה הגדולה ביותר, בממוצע ארצי, הם: ופלים בטעם שוקולד עלית 500 גר' (14%), אצבעות בשוקולד במילוי קרם חלב קינדר (11%) וביסלי גריל אסם 70 גר' (9%). למעשה, מבין כל המוצרים בסל משלוח המנות, המוצר היחיד בו נרשמה ירידה: בייגלה שמיניות כעכים אסם 400 גר' (2%-).
 
כמו בשנה שעברה, הרשת הזולה ביותר לסל משלוחי מנות היא 'יש חסד' (זאת על אף שגם אצלה סל משלוחי המנות התייקר ב-17% לעומת 2023) והיקרה ביותר "מיני סופר אלונית". הפער ביניהן 43%.
בהתמקדות על אזני אמן, ישנן רשתות בהן השינו הוא משמעותי יותר. ברשת יש חסד ניתן היה למצוא לפני שנה אוזני המן במילוי שוקולד ב- 29 שקלים לקילו, ואילו השנה המחיר עומד על 40 שקלים לקילו (עלייה של 38%). ברשת יוחננוף נרשמה עלייה של 15%. יחד עם זאת ישנן גם רשתות בהן המחיר של המוצר הזה לא השתנה משנה שעברה: קינג סטור, חצי חינם, עיין 2000, פרשמרקט, סטופ מרקט, קולינריק, רמי לוי, שוויצריה הקטנה ורשת קשת טעמים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה