כסף וצרכנות

רמי לוי או קרפור? זה סל הירקות הזול ביותר בישראל

מדידת מחירי סלי הפירות והירקות ברשתות הדיסקאונט מציגה פער של 20% בין הסל הזול ביותר לזה היקר. באיזו רשת נמצא סל הפירות והירקות הזול ביותר בישראל?
ד"ר חזי גור מזרחי |  7
רשתות מזון (צילום shutterstock)
מאז נכנס לתוקף חוק חובת סימון ארץ המקור על תוצרת חקלאית ומוצרים מן החי והצומח שנמכרים בתפזורת, עברו כבר שלושה חודשים שהגיעו גם ברקע המלחמה.
בסקר שנערך ברשתות השיווק השונות מצביע על כך שהחוק לא הוביל בהכרח להוזלת מחירים או לשיפור באיכות המוצרים. זה מחזק את הטענה שיש צורך בגישה מקיפה יותר, שתכלול לא רק סימון ארץ המקור אלא גם פעולות נוספות לשיפור התחרותיות, האיכות והמחירים בשוק הירקות והפירות.
בסופו של דבר, על מנת להבטיח שהצרכנים נהנים ממחירים טובים ומוצרים איכותיים, יש צורך במדיניות שתתמקד בגורמים המשפיעים באופן ישיר על החלטות הקנייה שלהם, ולא רק בסימון ארץ המקור.
סקרנו שבע רשתות שיווק מובילות עם סל פריטים שכיח של ירקות ופירות טריים המכיל 52 פריטים שרובנו מכניסים לעגלה, במטרה לקבל מושג על מצב השוק בתקופה הנוכחית, זאת אחרי בדיקה שבחנה את מגמת המחירים לאורך התקופה, ששיקפה כי רוב הרשתות העלו את מחירי הפירות והירקות.
 
בהתבוננות על מחירי הסלים הנדגמים היום, הסל הזול ביותר נמצא ברשת רמי לוי, עם מחיר של 394.40 ש"ח, ואילו הסל היקר ביותר נמצא ברשת שופרסל דיל, עם מחיר של 476.80 ש"ח. ההפרש בין הסל הזול ביותר לסל היקר ביותר הוא 82.40 ש"ח, פער משמעותי של של 20%, במחירים בין הרשתות השונות.
השוואת מחירים בין רשתות שונות יכולה להוביל לחיסכון משמעותי לצרכנים, במיוחד עבור מי שקונה כמויות גדולות של ירקות ופירות באופן קבוע. אך ישנם פרמטרים נוספים שיש לקחת בחשבון שלא ניתן לזהות ללא מידע מקדים כגון גדלים ואיכויות שמשפיעות על המחיר.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    שירות איום ונורא
    יהושפט 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השירות ברמי לוי איום ונורא. המתנה גדולה בקופות. קופאיות לא מקצועיות. מחירים כלל וכלל לא זולים. ירקות באיכות ירודה ביותר, להמשיך?
    סגור
  • 6.
    הירקות של רמי לוי ברמה הכי ירודה.
    cinege 03/2024/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני קונה קבוע בסניף רמי לוי בבני ברק ויכול להעיד שרמת הירקות היא מתחת לכל בקורת. לפעמים נראה שהם אספו את הבררה שהרשתות האחרות זרקו.
    סגור
  • 5.
    צריך להשוות גם בין האיכויות
    מור 03/2024/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש הבדל של שמיים וארץ למשל בין הגמבה של חצי חינם לזו של רמי לוי. החוכמה למכור בזול פירות וירקות שמכבדים את הקונים שלהם ולא מושלכים לפח יום למחרת הקניה. וממה שראיתי - סחורה טובה יקרה בכל מקום, גם ברמי לוי
    סגור
  • 4.
    ביוחננוף איכות הפירות והירקות טובה יותר וגם זולה
    דני צור 03/2024/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אי אפשר להשוות בין חווית הקניה ביוחננוף לחווית הקניה ברמי לוי או קרפור. ביוחננוף האיכות טובה יותר, הניקיון והאסתטיקה ברמה גבוהה יותר.
    סגור
  • 3.
    רמי לוי זול זה שקר
    ר 03/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בואו לפתח תקווה ותראו את המחירים
    סגור
  • 2.
    סל ירקות
    חוה 03/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני קונה אצל ויקטורי עגבניות תפוחי אדמה דלורית סלק אדום גזר ב90 אגורות לקילו.לא מבינה את הסקר הזה ותוצאותיו
    סגור
  • 1.
    הכי זול שוק פייסל הגדול ע'י מהריה
    וגם מהצפון 03/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זול במחיר,בטיב,באיכות,טריות,בשירות,הניקיון,חניה בשפע,עגלות גם
    סגור