כסף וצרכנות

מהפכה במדפים בסופרמרקטים בישראל: זה מה שיקרה מהיום

עד עתה חובת סימון הארץ בה מיוצר המוצר, הוטלה רק על תוצרת ארוזה בלבד. מעכשיו, כל תוצרת חקלאית שאינה ארוזה תסומן בנקודות המכירה על פי חוק בכל רחבי הארץ. במהלך פברואר 2024, ייכנס החוק גם לפלטפורמות הדיגיטליות
מערכת ice | 
סופרמרקטים (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, shutterstock)
המהפכה במדפים בסופרמרקטים בישראל יוצאת אל הדרך, כאשר "החוק לסימון ארץ המקור על תוצרת חקלאית בתפזורת" נכנס הבוקר (ראשון) רשמית לתוקף ויספק לכם מידע שעד כה לא תמיד קיבלתם.
כאמור, עד עתה חובת סימון הארץ בה מיוצר המוצר, הוטלה רק על תוצרת ארוזה בלבד. מעכשיו, כל תוצרת חקלאית שאינה ארוזה תסומן בנקודות המכירה על פי חוק בכל רחבי הארץ. במהלך פברואר 2024, ייכנס החוק גם לפלטפורמות הדיגיטליות.
 
התיקון מחייב את סימון ארץ הייצור של תוצרת חקלאית שאינה ארוזה או ארוזה במקום שבו היא נמכרת לציבור. הסימון אמור להתבצע באופן ברור ובולט ובצמוד לתוצרת, הכוללת פירות וירקות טריים, מוצרי חלב, דגים ובשר.
מדובר בחוק אשר התאחדות חקלאי ישראל נאבקה עליו במשך שנים כאשר מטרתו המובהקת היא לעודד צריכה של תוצרת ישראלית וכן למנוע את הטעיית הציבור בכל מה שנוגע לתוצרת הישראלית המקומית אל מול התוצרת המיובאת. התאחדות חקלאי ישראל תזכרה לפני שבועיים את רשתות השיווק הגדולות באשר לכניסתו של החוק לתוקף ותמשיך לעקוב אחר יישומו.
יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אורי דורמן: "מדובר ביום חשוב לחקלאות המקומית ולצרכן הישראלי. סוף סוף יוכלו הצרכנים להבחין בין תוצרת ישראלית לבין תוצרת זרה ולהחליט במי הם מעדיפים לתמוך. אנו קוראים לרשתות השיווק ולנקודות המכירה ליישם את החוק באופן מלא עבור הצרכנים אך חשוב לא פחות – גם כתמיכה בחקלאות הישראלית וכמנוף  לתהליך של צמיחה והתחדשות של החקלאות הישראלית."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה