כסף וצרכנות

סקר חושף: על מה רוב הישראלים מבזבזים את המשכורת שלהם?

מהי ההוצאה החודשית העיקרית שלכם? על פי סקר מדגם שפורסם בידיעות אחרונות, רובנו מוציאים בעיקר על קניות מזון לבית. אבל אם נצטרך לצמצם בהוצאות – זו לא תהיה הבחירה הראשונה שלנו
מערכת ice | 
הוצאות אשראי (צילום pexels, freepik)
מלחמת חרבות ברזל פגעה בכיס של כולנו, תחושת הביטחון הכלכלי השתנתה לרעה ויוקר המחייה מאמיר כמעט בכל תחום. סקר מיוחד שנערך עבור ידיעות אחרונות, ynet ובנק הפועלים, מצא כמה עובדות פיננסיות מעניינות על החיים של כולנו כאן.
לפי הסקר, שנערך החודש על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, רוב הישראלים מוציאים את עיקר משכורתם החודשית על קניות מזון לבית. לשאלה "מהן שתי ההוצאות החודשיות העיקריות שלך", קיבלה התשובה קניות מזון לבית 69.1%, בפער גדול מההוצאה החודשית השנייה שסימנו הנשאלים – המשכנתא (25%).
 
במקום השלישי הופיעה התשובה "שכירות" (16.2%) ומעט אחרי כן "תחבורה" (15.9%). ההוצאה על "בריאות" גם היא במקום גבוה בהוצאות החודשיות של הישראלים עם 11.3% שציינו אותה בין שתי ההוצאות העיקריות.
11% מהישראלים השיבו כי "מסעדות" בין ההוצאות הבולטות שלהם, 10% ציינו "הלבשה", 8.5% השיבו "פנאי", 8.2% "חינוך", ובתחתית הרשימה "נופש" וגם "ריהוט וציוד לבית".
לשאלה האם המלחמה שינתה או לא שינתה את תחושת הביטחון בנוגע לעתיד הפיננסי שלך, השיבו 49% "כן, שינתה לרעה", 42% "לא שינתה". 
ממצאים נוספים מהסקר: 55% מהישראלים משתמשים באפליקציות של הזמנת אוכל ממסעדות (וולט, תן ביס). ל-22% מהישראלים אין כלל כסף שחסכו בצד להוצאות בלתי צפויות. 53% מהישראלים נטלו הלוואה כלשהי בחמש השנים האחרונות (לא כולל משכנתא).
ואם אין ברירה וצריך לצמצם בהוצאות, אזי לפי הסקר 29.3% יצמצמו בהוצאות על מסעדות. 12.1% יבחרו לחסוך על נופש, 11.1% על פנאי, 10.3% יצמצמו בהלבשה, ו-8.8% יעדיפו לחסוך בהוצאות על קניות מזון לבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה