כסף וצרכנות

עוקץ מטורף בחשבונות הבנק: כך נעקצים אלפי שקלים

יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת במחוז מרכז פענחה פרשיית הונאה רחבת היקף, במסגרתה עצרה תושב לוד בחשד שהתחזה לשירות לקוחות של חברות ועסקים, במטרה לקבל גישה לחשבונות הבנק ולהוציא עשרות אלפי שקלים בעורמה. בתום חקירה ובהתאם לממצאיה הוגשה נגדו היום  הצהרת תובע
מערכת ice |  1
בנקים (צילום shutterstock)
חוקרי מחלק פשיעה מקוונת במחוז מרכז פתחו לפני מספר חודשים בחקירה סמויה, עם קבלת תלונה בדבר חשד לעבירות התחזות וקבלת דבר במרמה בהן בוצעו עפ"י החשד העברות של אלפי שקלים מחשבונות בנק של אנשים תמימים לחשבונו של החשוד. 
מהחקירה עולה כי במקרים הללו נקט החשוד בשיטת פעולה דומה, בה נהג להשתלט על משיבון קולי של חברות שונות, כשהוא משתמש בקול שלו במקום המענה הקולי הרגיל, והפנה את לקוחות החברה לטלפון בשימושו, כאשר לקוחות שפנו לשירות הלקוחות "הפיקטיבי" מסרו פרטים אישיים שאפשרו את ההונאה.
 
עם התפתחות החקירה, עלה כי החשוד הצליח לחלץ מהקורבנות שם מלא, מספר ת.ז ומספר אשראי ובאמצעות פרטים אישיים השיג את קוד האימות ולאחר מכן מתקשר למוקד הבנקים השונים, מתחזה לקרבנות, מקבל גישה לחשבונות הבנק שלהם ומבצע העברות כספיות לחשבונות אשר נמצאו בשימושו.
שוטרי המחלק, בסיוע בלשי תחנת לוד עצרו את החשוד- תושב לוד כבן 43 וחשפו עשרות מקרים בתחום ההונאה ובהן: התחזות וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, כאשר עפ"י החשד בדרך זו גנב החשוד כ-170 אלף שקל. 
מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת, עפ"י צרכי החקירה, והיום הגישה פרקליטות מחוז מרכז הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות אלו וכן בקשה להאריך את מעצרו. משטרת ישראל מבקשת מהציבור לשים לב ולא לתת פרטים אישיים מלאים אלא אם כן בהליך תקין של וידוא זהות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לכל הגנבים
    Ruhama David 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פס קול זה כמו טביעת אצבע יה חכמי חלם.
    סגור