כסף וצרכנות

משבר ביחסים: טורקיה מחרימה את ישראל ועוצרת את הייצוא

טורקיה מחריפה את צעדיה ביחס לישראל, ברקע הדיווחים על חידוש המו"מ לשחרור החטופים ומודיעה על עצירה של הייצוא מטורקיה לישראל עד להפסקת אש מלאה
שירה יום טוב | 
ישראל, טורקיה (צילום freepik, shutterstock)
טורקיה הודיעה הבוקר על סנקציות חדשות נגד ישראל, עד שתושג הפסקת אש מלאה ברצועת עזה. בתוך כך תגביל טורקיה ייצוא במעל ל-50 קטגוריות שונות, שכלולות בהסכם הסחר הרחב שמחזיקה עם ישראל.
בין ישראל וטורקיה מתקיימים יחסי מסחר ענפים בקטגוריות רבות. אמנם הצרכן הישראלי מכיר בעיקר את ייבוא הירקות מטורקיה, ומוצרי החשמל אך גם חומרי גלם משמעותיים לתעשייה מיובאים מטורקיה, וכמו כן הסכם אווירי למעבר טיסות אל על מעל שמי טורקיה עומד גם הוא בסכנה.
לאור הצעד של טורקיה, שר החוץ ישראל כ"ץ הורה הבוקר (שלישי) לאגף הכלכלה במשרד החוץ להכין רשימה נרחבת של מוצרים שישראל תמנע מטורקיה לייצא לישראל והודיע כי טורקיה מפרה באופן חד צדדי את הסכמי הסחר עם ישראל, וישראל תנקוט נגדה בכל הצעדים המתבקשים.
בנוסף, ישראל תפנה למדינות וארגונים פרו-ישראלים בארה"ב לעצור השקעות בטורקיה ולמנוע יבוא מוצרים מטורקיה, ולידידיה בקונגרס האמריקאי לבחון הפרה טורקית של חוקי החרם נגד ישראל ולהטיל עליה סנקציות בהתאם.
 
שר החוץ ישראל כ"ץ: "ארדואן שוב מקריב את האינטרסים הכלכליים של תושבי טורקיה למען תמיכתו במרצחי החמאס בעזה שאנסו, רצחו וחיללו גופות של נשים, נערות, מבוגרים ושרפו ילדים בחיים. ישראל לא תכנע לאלימות ולסחטנות ולא תבליג על ההפרה החד צדדית של הסכמי הסחר ותנקוט נגד טורקיה בצעדים מקבילים שיפגעו בכלכלה הטורקית. בנוסף, הוריתי לפנות למדינות וארגונים בארה"ב, לעצור השקעות בטורקיה ולמנוע יבוא מוצרים מטורקיה, ולידידינו בקונגרס האמריקאי לבחון הפרה של חוקי החרם ולהטיל על טורקיה סנקציות בהתאם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה