כסף וצרכנות

ישראל תגיב לחרם הטורקי: אלו הצעדים הכלכליים שסוכמו

שר החוץ ישראל כץ כינס צוות במשרדו על מנת לדון בתגובה למהלכיו של ארדואן. תקודם פנייה לפורומים כלכליים בינלאומיים לבחינת סנקציות נגד אנקרה על הפרת הסכמי הסחר. על הפרק: בנק חלופות רחב שיספק אלטרנטיבות למשק הישראלי בשלל תחומים. שר הכלכלה ברקת נועד עם מזכ"ל ארגון ה-OECD
מערכת ice |  2
ישראל כץ (צילום אתר הכנסת)
שר החוץ ישראל כץ כינס את "צוות טורקיה" במשרדו כדי לדון בתגובה לחרם מאנקרה על ישראל, שכולל את חסימת הנמלים המקומיים ליבוא וליצוא ארצה. הצוות כולל את מנכ"ל משרד החוץ יעקב (קובי) בליטשטיין ובכירים נוספים ממשרד הכלכלה ורשות המסים. על רקע הפרסומים, ישראל תגבש שורת צעדים שיפגעו בקשר הכלכלי עם משטרו של ארדואן.
הגורמים סיכמו ביניהם לקדם פעולות שיצמצמו כל קשר כלכלי בין טורקיה לרשות הפלסטינית ולעזה. בנוסף, הם יקדמו פנייה לפורומים כלכליים בינלאומיים לבחינת סנקציות נגד טורקיה על הפרת הסכמי הסחר. משרד החוץ יפעל לבניית בנק חלופות רחב, בשיתוף משרד הכלכלה, על מנת למצוא בטווח הזמן הקרוב אלטרנטיבות למשק הישראלי בשלל תחומים ומוצרים ולסייע למגזרי יצוא ישראלים שנפגעו.
 
בתוך כך, שר הכלכלה ניר ברקת נפגש בפריז עם מזכ"ל הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי, ה-OECD, מתיאס קורמן והגיש לו תלונה רשמית נגד טורקיה לאור החלטתה החד-צדדית לעצור את הסחר הימי בין המדינות. לפי שעה, טורקיה לא עצרה את יצוא הנפט לישראל – שמגיע במקור מאזרבייג'ן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מס 200% על יבוא מטורקיה
    מטקה 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו הדרך שיבואנים יחפשו אלטרנטיבות אחרות
    סגור
  • 1.
    ה״נקמה״ ילדותית ומיותרת ביחסים שבין מדינות. רק דבר אחד:
    מסביר פנים 05/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להבהיר להנהגה הטורקית ועמה, באופן פומבי, שאנו מצטערים על הפגיעה ביחסים ובכלכלות של שתי המדינות. וכי כל תחליף שימצא לפריט מיובא טורקי בזמן המלחמה יישאר על כנו גם אחריה כדי להקטין את התלות בספקית לא יציבה. היו שלום.
    סגור