כסף וצרכנות
תקועים בחו"ל? כך מוחקות חברות התעופה את זכויותיכם - "בניגוד לחוק"
כשרבבות ישראלים תקועים בחו"ל, חברות התעופה מבצעות מהלכים לא חוקיים ומנשלות את הנוסעים מהזכויות המגיעות להם, כך מתריע יוזם חוק שירותי תעופה. זה מה שעליכם לעשות
בהמשך למשבר סגירת המרחב האווירי של ישראל, ואל מול חוסר הוודאות שחווים עשרות אלפי נוסעים שנתקעו מחוץ לגבולות הארץ – חבר הכנסת אחמד טיבי, יוזם חוק שירותי תעופה אשר העניק כוח לצרכנים אל מול חברות התעופה, מעלה טענות קשות נגד חברות התעופה, שלדבריו, פועלות באופן חד-צדדי בניגוד לחוק.
לדבריו של טיבי, "בימים האחרונים הובאו לידיעתי, מקרים רבים בהם חברות תעופה (כולל חברות תעופה ישראליות), מבטלות ביוזמתן את ההזמנה של נוסעים ישראלים התקועים בחו"ל, ומשיבות להן את התמורה ששולמה עבור כרטיס הטיסה."
המהלך, שנראה לכאורה כהחזר הוגן ומיידי של כספים, מצטייר בעיניו של טיבי כתרגיל מכוון שמנשל את הנוסעים מזכויותיהם. הוא מזהיר: "לא מדובר ביוזמה צרכנית הוגנת, חברות התעופה למעשה שוללות את זכותם של הנוסעים לקבל מהן כרטיס טיסה חלופי ללא עלות ברגע שהמרחב האווירי ייפתח מחדש."
לטענתו, מדובר בפעולה שאינה חוקית ושסותרת את חוק שירותי התעופה אותו יזם בעצמו: "כמי שהוביל את חקיקתו של חוק שירותי תעופה בשנת 2012, (חוק טיבי) אני קובע שמדובר במהלך העומד בניגוד מוחלט להוראות החוק. הזכות לבחור בין החזר כספי לבין כרטיס טיסה חלופי ללא עלות היא זכותו הבלעדית של הנוסע, וחברת התעופה אינה רשאית לכפות את רצונה על הנוסע."
בנוסף, טיבי פונה ישירות לנוסעים התקועים ומתריע: "ולציבור הנוסעים התקועים בחו"ל, אל תמהרו לקבל את ההצעות של חברות התעופה להחזר כספי, זכרו שקבלת החזר כספי, שוללת את זכותכם לכרטיס טיסה חלופי ללא עלות."
בהקשר זה, הוא מציין גם את עלות הכרטיסים החריגה למי שכן מצליח למצוא טיסה חזרה: "מחירי כרטיס הטיסה לנוסע בחזרה לארץ גבוה בשל העובדה כי המטוס יוצא ריק מנוסעים, כי הממשלה אוסרת באופן תמוה על אזרחיה לצאת לחו״ל."
לסיום, טיבי מצהיר כי בכוונתו לפעול ברמה הפרלמנטרית כדי לבחון את הנושא לעומק: "אני מתכוון לזמן דיון בועדת הכלכלה."
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



