כסף וצרכנות
עלייה של עשרות אחוזים: מה קנו הישראלים בזמן המלחמה?
רשת הסטוק דיווחה על עלייה של 30 אחוז בהזמנות ב-12 ימי הלחימה בעיקר בזכות הורים שחיפשו פתרונות תעסוקה לילדים והיערכות לשהות ממושכת. האם אפשר להכריז על שובם של משחקי הקופסה?
השבוע נכנסה הפסקת האש לתוקפה ומדינת ישראל חזרה לשגרה אחרי 12 ימי לחימה באיראן, שהכניסו את כולנו למקלטים. איך השפיעה המלחמה על התנהגות צרכנית? לפי רשת "הסטוק", נרשמה עלייה של 30% ברכישות ברשת בזמן ימי הלחימה.
בעוד מדינת ישראל התמודדה עם מתיחות ביטחונית, הציבור מצא נחמה ביצירה, משחקים ומוצרי פארם. ברשת הסטוק מזהים שינוי מובהק בהרגלי הצריכה – "הורים רוצים להחזיר שליטה לשגרה הביתית". הילדים שנותרו ללא מסגרות וללא שום מעש, די מצאו פגשו את השעמום מאוד מהר.
מתחילת הלחימה עם איראן, מדווחת רשת הסטוק על עלייה משמעותית של כ-30% ברכישת צעצועים לעומת תקופה רגילה. ההורים הישראלים, שנמצאים בימים מתוחים, מתגייסים לשמור על שגרת הילדים – בין קירות הבית.
אבל לא רק צעצועים – גם מחלקות מוצרי הפארם מציגים עליה של 23% ופריטי היצירה מציגות עלייה ניכרת של 42% ברכישות. לדבריהם של אנשי הרשת, לקוחות רוכשים באופן ממוקד: צבעים, חומרי יצירה, משחקים התפתחותיים וגם מוצרי פארם יומיומיים – כערכה לשהות ממושכת בבית.
עופר ברק מנכ״ל רשת הסטוק מסר: "אנחנו רואים מגמה ברורה – חיפוש אחר פתרונות תעסוקה ושקט לילדים בתוך הבית. פחות מסכים, יותר צבעים ודבק. גם מוצרי פארם נמכרים בקצב מוגבר – כנראה כחלק מהיערכות של משפחות להימצאות ממושכת במרחב הביתי. אנשים מחפשים שליטה, סדר ותחושת ביטחון – וזה מתחיל בדברים הקטנים".
עוד ב-
המציאות הביטחונית השפיעה לא רק על מצב הרוח, אלא גם על הרגלי הצריכה. נדמה שבשעה שהעולם שבחוץ מתערער – הציבור הישראלי חיפש יצירתיות, משפחתיות, ושאיפה לשמור על שפיות – גם אם באמצעות קופסת צבעים או משחק קופסה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



